Petra Nyman Art & Design

måndag 5 oktober 2015

Äntligen i New York! Checkat in på Dream Down Town! Sex & The City restaurangen Buddakan! NYC del 1!

Hej på er! Vi har haft helt underbara dagar i New York! Det är intensiva dagar när man är där med vänner eftersom man vill hinna med så mycket som möjligt plus att man är lite jetlaggad så mina blogginlägg kommer lite i efterhand! Men ibland måste man ha lite semester även från bloggen. Innan vi åkte jobbade jag hårt med min utställning jag ska ha på lördag så därför blev det lite klent med inlägg även då. Men nu kommer minst fem inlägg från denna härliga stad New York.
;D!
Denna långweekand kom till på en fest då vi var några som bestämde oss för att ta en trip till NYC i höst o så blev det! Okej alla följde inte med men vi blev 3 par o jag ångrar inte en sekund för så himla kul vi har haft dessa dagar! Wow säger jag! Mer spontanresor till folket!
Det är speciellt att komma till NYC eftersom vår dotter bott där i ett år o dansat på BDC, vi bodde även på Dream Down Town när vi hälsade på henne då hon fyllde 20 år för två år sedan. Mamma o jag bodde också här då vi hälsade på henne. Bella firade även Nyår här för två år sedan. En häftig bar med view to a kill. Ett väldigt ungdomligt ställe får man lov att säga, ett litet innehotell helt enkelt, korta kjolar o high heels är det som gäller här när man tittade sig omkring. Men det är först vid 24 tiden det smäller till o då sover vi sött på kudden hehe..
Det här är typiskt för Dream Down Town! Runda fönster mm såg att Berg bodde här när hon spelade in programmet i NYC Berg gör jobbet eller vad det heter!?
Duschdraperiet i metall.
Planet gick vid 12 tiden (nån timme försenat) när vi kom fram till hotellet piffade vi lite o gick ner för att planera vart vi skulle äta middag på kvällen. Vi fick bord på Buddakan som låg precis runt hörnet på hotellet. (jag har varit där två gånger tidigare o det är lite speciellt så det var kul att gå dit med Ika o T o Lisa o Magnus)
Men först tog vi en drink i baren o landade en smula efter flygresan. Jag hade fått någon överansträngning i armen, handen o hade absolut ingen kraft i den ( har nog målat för mycket på sistone) så därför fick det bli drink med sugrör då jag inte ens orkade hålla i ett vinglas utan att få kram o  hihi, vänster hand känns väldigt darrig o obekväm så sugrör passade perfekt hihi. Ett av massor av myntade utryck som vi körde med under hela resan var - Jag har ingen kraft! Hihi........

Jag o Lisa som även åker till Marbella på Tabataresan om en månad.

Planerar i loungen på hotellet! Ettag skulle det vara 28 grader varmt i NYC men när vi kom hade vädergudarna  kommit på andra tankar så regn o moln var det vi fick! ;) 


Vi fick typ nästan sista bordet på Buddakan som är en asiatisk restaurang kl 19:15. 
Trötta efter resan....... svensk tid är ju kl 01:15 läser Ika o Lisa menyn i väntan på bordet!
Vi åt massor av goda smårätter som vi delade på! Väldigt fräscha råvaror o vällagad mat!
Vacker miljö men vi var lite trötta för att ta in allt!
Vi var så trötta tillslut så vi höll på att somna vid bordet! :)

Det här är ju Sex & the City restaurangen där Carrie o Mr Big hade sin rehearsal dinner!
Känner ni igen?!?
Men det här var när vi var där! ;)

Här kom de ner för trappan när alla gästerna satt där o väntade på dom! :)

R o Magnus! 
Gott även om man var i tröttaste laget för att uppskatta den fräscha maten!
Vi var proppmätta efter att ha beställt in lite mer mat!

Vilken härlig dag! Nu är vi på plats......Magnus schhhhhhh är ännu ett internt skämt som vi kört hårt med på hela resan? De härmar mig eftersom jag tycker  (min man) pratar för högt om vissa saker hela tiden så någon kan höra! Haha så fort det var något olämpligt någon sa lite för högt så hörde man från alla typ Schhhhhhhh. Ja jag får väl bjuda på det! Kul hade vi ändå;D!
Runt hörnet så var vi vid hotellet igen! Skönt att vara nära hem när man är supertrött!
Bara T o R som avslutade kvällen med en nattfösare här uppe på hotellbaren, jag glömde vilket rumsnr vi bodde på så jag fick åka upp o fråga o passade även på att fota denna fantastiska vy som är som ett vykort. Man kan aldrig riktigt vänja sig så häftigt det är med staden som aldrig sover! 
The big apple!
<3
Cool inredning! 
Tyvärr fick vi inte utnyttja poolen på taket då det var alldeles för dåligt väder dessa dagar!
Men som sagt vi hade fullt upp ändå!

Nedan är Radison Arlanda hotell!
Vi hämtade Lisa o Magnus vid 18:30 i tisdags o checkade in på Radison Arlanda för att slippa gå upp mitt i natten. Ika o T mötte upp oss på Arlanda jag o R blev uppgraderade så vi fick en bastu på rummet haha (inte direkt så vi hann utnyttja den precis)

Här står vi o väntar på bussen som ska ta oss till flygplatsen, där skulle det bli lite svettigt då Lisas Esta inte gått igenom trots att hon fått kvitto skickat till sig, jag vi kan konstatera att det var tur att planet var försenat för annars hade de nog inte hunnit med planet! Huga vilken spänning! 

När vi skulle växla pengar på Forex så stod det att det medges ej! Hah det går bra för oss nu! 
Men som sagt allt löste sig o vi kom på plats som ni sett!:)

Fortsättning följer! Det här var bara början av fem underbara dagar!

Även om de var regniga!?!

<3

Jag har sovit i em så jag lär väl inte somna än på ettag hinner nog med ett par blogginlägg till från NYC!

Kram o godnatt eller godmorgon!

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar