Petra Nyman Art & Design

onsdag 17 juni 2015

Uppvärmning Karlstad Stadslopp! Handikappad! Grön supergod kall sås till grillat! Min akrylmålning på KMTI!

Dagarna bara rusar förbi! I lördags hade vi hand om uppvärmningen till Karlstad Stadslopp. Det var ca 3800 deltagare som sprang i det kvava, varma vädret! En riktig folkfest som alltid. Jag o mina härliga kollegor från KMTI höll i 13 st uppvärmningar så vi var rätt  möra när den sista var gjord kan jag säga!

Fullt ös på flaket! Pump up the jam! ;)
Karin, Magda o jag!

Man kan ju lätt bli lite ego när alla är med o värmer upp o man ser alla armar upp i luften hihi
Linn o Sofia stod på varsitt podie i folkmassorna.
Som sagt vi körde 12 uppvärmningar för alla barn först!
Så söta! Jag får alltid lite nostalgi när jag ser alla springa o kommer ihåg när Claes vann när han var 9 år!

Sofia som nästan kom med i hela Sverige bakar, tror de gjorde bort sig där tv4!!!!
Alla duktiga barn!
Vi åt sallad o hade en välbehövlig vila på en halvtimme innan vi gick iväg till flaket där den stora uppvärmningen skulle vara.

Snart är det dags o vi har precis memorerat koreografin en sista gång!
Magda o Karin är laddade!
Startskottet för 3800 deltagare!

Tack för en lyckad dag fina tjejer!
Blev så glad o stolt jag blev när jag såg att min akrylmålning hängde på KMTI när jag körde Power-step här i veckan!
120 x 120 cm o priset är 7900:- 


Vi har haft fint väder så vi har kunnat sitta ute ett par middagar den här veckan!
Den här gröna fantastisk goda såsen ska ni få receptet på som vi fick av Bellas kompis Fia.
Turkisk yoghurt, spenatblad, basilika, pressad vitlök, lite sweet chilisås o salt o peppar. allt mixas ihop med stavmixer gott till grillat! Har inte koll på måtten riktigt men återkommer med dem. :) 
Grymt fräscht o gott!
Hur mysigt är inte det?!?
<3

Blommorna är planterade, jag skulle ju ha visat er men jag har varit en usel bloggkompis den här veckan. Jag har som alla varit så berörd av allt otäckt man har läst om Lisa så mycket ondska så man blir mörkrädd i sommaridyllen.

Alla tankar till Lisas familj!
<3

Efter uppvärmningen i Lördags var vi bjudna av Pierre o Anna att åka räkbåt så jag åkte hem, duschade, tittade lite på prinsbröllopet o inte ett öga var torrt! Så vackra de är!



Jag läste det mest korkade twitterinlägget av Filip Hammar jag någonsin läst!
Slutar aldrig förvånas över folk!? Bra svar på tal av Alex Schulman dock!

Sitter just nu med ryggskott! Så himla irriterande o jag kan inte göra någonting själv!
Jag blir galen!

Men först hann jag med båtturen som tur var! Det kommer i nästa inlägg, jag ligger ju som sagt lite efter i bloggandet!

Ha en fin dag! Var rädda om er!

<3

/Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar