Petra Nyman Art & Design

måndag 8 juni 2015

Lugna gatan! Ett enkelt middagstips och fräsch sallad!

Hej på er! Har ni haft en bra helg o nationaldagsfirande? Här har det varit väldigt lugnt då R är i vårt hus i Nerja, Claes har spelat fotbollsmatch i Piteå o Bella har varit hos kompisar på tjejmiddag. Jag har o fixat med lite av varje iklädd myskläder hela helgen.

 Igår lagade jag fläskotletter i ugn, eftersom gasen fortfarande inte är påfylld till gasolgrillen.
 Jag gjorde en fräsch sallad  som bestod av spenatblad, vattenmelon, rädisor, romanticatomater, salladsärtor, toppat med klippt gräslök, jag hade fetaost vid sidan som man kunde ta om man ville.

 90 min i ugnen men minimal tid i köket!
Detta superenkla recept hittar ni 

 Jag kokade broccolibuketter till också.

Så mysigt att äta middag ihop med båda mina barn igår.
<3

(tallrikarna kommer från Mio möbler 99:-/st liknar Mateus lite fast mycket billigare)

Nu har jag precis fixat mitt spinningpass i Mixmeister jag ska köra ikväll.

Jag är så träningssugen! Hoppas inte alla håller på med förberedelser inför studenten o skolavslutningar utan tar sig lite egotid för ett svettigt träningspass.
Oftast brukar man bli mycket effektivare efteråt dessutom;)

Ikväll blir det nog fiskpaket i folie tror jag bestämt!

Blommorna är snart planterade så nu kan sommaren snart få komma på riktigt!
Jag vill kunna gå  i klänningar o shorts utan att frysa ihjäl.

Poolen blev inte riktigt klar eftersom min kära man var tvungen att ta en snabbtur till Nerja, men imorgon kommer han hem igen! <3

Hoppas ni alla har fått en fin start på veckan!
Ta hand om varandra!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar