Petra Nyman Art & Design

onsdag 10 juni 2015

Poolhäng! Recept nyttigheter!

Hej på er! Så underbart med blå himmel! Vilken tur för alla som var på studentbal igår ikväll även om det är en viss kyla i luften. Annat var det förra året när Claes tog studenten, då det kan ha varit Sveriges varmaste dag, luften stod helt stilla!

Kolla inläggen HÄR!
Balen HÄR!
Så fort ett år går, vilka härliga minnen.

När Bella kommer hem lagas det massor av nyttigheter! Men sorry jag gillar verkligen inte Chiapudding! Fast jag vet att många är helt sålda på det! Men nyttigt som bara den så jag får väl försöka lära mig kanske?!? ;)
De färska hallonen var iaf grymma.

Chia Pudding ala Bella 2 dl mandelmjölk, 2 msk chiafrön lite vaniljpulver blandas som får stå i kylskåp över natten.
Kolla skillnaden på poolen på bara några dagar med lite kemiska medel?!
Hur kan det vara möjligt?

Något annat som verkligen tillhör min favorit o är super nyttigt är fröknäcket jag fick recept av vår förra granne Rose-Marie 
Bella fixade till en sats i förmiddags!
Innan ugen!

Efter ugnen!
Så gott det blev igen, bara att bryta små bitar, bregott o en god ost mmmmmm... missade ni receptet hittar ni det (ganska långt ner i inlägget)

Fiskpaket skulle jag kunna leva på så gott o fisken bara trillar isär!
Recept hittar ni (så superenkelt o smarrigt)

Så underbart att vädret är bättre så vi kan börja köra passen utomhus på KMTI
Jag o mina underbara kollegor var inne o övade uppvärmningen till Karlstad Statslopp som är nu på lördag!

Det kommer bli folkfest o fullt ös kan jag lova!

Ikväll ska jag köra Powerstep,  det märks att det är Student o skolavslutningsvecka
lite lugnare än vanligt men det ska bli grymt skönt o kul!

Hoppas ni har en härlig Lillördag!
Nu ska jag fylla på kaffekoppen som idag får bli ur kaffemaskinen då bryggkaffet är slut!

R har kommit hem från Nerja <3 Hoppas vi får ordning på grillen ikväll så vi kan grilla efter mitt pass ikväll.

Kram hörs snart!

<3

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar