Petra Nyman Art & Design

tisdag 17 februari 2015

Glutenfria semlor! Heder åt Ica Urban! Vilket hantverk! Hemmagjorda Burger KIng!

Hej på er på FET (tisdagen) hihi... Har ni ätit någon semla idag? Känns som hela Sverige tävlar i att få till den mest originella semlan allt från Semmelburgare till Semmelwrap. Rena Battlen!!! Jag håller mig dock till orginalet gammeldags som jag är! ;) 

Jag måste bara visa er så söta vantar min kollega på SamC stickat åt mig! Jag dööör så fina! Min mamma är o har alltid varit en fena på handarbeten! Hon har gjort de mest fantastiska hantverken man kan tänka sig, men det var längesedan nu men jag skickade en bild till henne igår, tänkte hon kanske skulle få inspiration att sticka några sådana här vantar! Hihi. Vill ha fler!!!!!!!! ;D!

200:- kostade de här o jag skulle aldrig ha gjort dessa för 200:- kan jag säga! 
Tack Carina!
Spets o små rosor på! Wow säger jag! 
Jag är verkligen ingen handarbetare! Bara stickat nån halsduk eller så i unga dar! Hihi Tycker det är så fascinerande med folk som kan! Själv håller jag mig till målandet! <3

Är det fettisdag så är det! Claes kom ner idag o funderade på om det fanns något ställe som bakade Glutenfria Semlor? Hans mamma skulle ju aldrig komma på att baka egna?!? Hehe Jag ringde till vår Ica-affär o frågade o visst kunde de fixa det! Härligt med sån service tycker jag!
Så nu har vi fått vår årliga semla! Mer än så brukar det inte bli!
R gick förbi bakom ryggen på mig när jag satt o bloggade o tyckte det såg ut som lite pensionärsvarning  på det här inlägget med gammalt Royal Copenhagen porslin o allt haha. 
Kanske hade sett häftigare ut med en Semmelburgare Darling?!? ;)

 Inte Semmmelburgare men hemmagjord Burger middag serverade det hos Nymans igår!

Det fick bli något enkelt efter spinningpasset igår! 
Så härligt det var att köra för fullsatt hus!

Ikväll kör jag jag fläskkotletter i ugnen! Så enkelt o gott! 90 min i ugnen o de blir hur möra som helst! 

Ha en fin kväll! Kanske hinner med ett inlägg till innan kvällen är över!

Kram så länge!

<3

/Petra

4 kommentarer:

  1. Härliga inlägg du gjort �� kul läsning. Tack för ett bra pass igår ����/ Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Malin! <3 Hoppas vi se på spinningen i eftermiddag! Kramar Petra

      Radera
  2. Underbara vantar, superfina.
    Kram
    ( hoppade över semla igår)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var de söta! <3 Jag hade också klarat mig utan semla egentligen. Kram o ha en underbar helg!

      Radera