Petra Nyman Art & Design

söndag 8 februari 2015

Partyprinsessa! Party all night long! Buggkurs!

Alltså vilken helg! Vilken fest vi var på igår! Lisa o Magnus hade bjudit oss o 3 andra par på en riktig hejdundrande fest! Vi skulle träffas på KMTI redan 12:45 för en liten danskurs. Det var ungefär vad vi visste!? Ja men hur kul var inte detta! Lisa hade fixat danslärare från Rocksulan för en liten danskurs på två timmar, så himla kul initiativ! <3
Magnus får en liten instruktion av läraren himself! <3
Magnus i ljusgrått!
Magnus som för övrigt fyller år idag! Grattis!!!! Jag tycker det ser lite stelt ut men det släppte så småningom hihi! :)
Efter en timme var det dags för lite vätskepaus!
Att gå utanför sin comfortzone kan vara väldigt läskigt men också väldigt kul! Tror ingen av oss kände sig särkilt bekväm till en början även om det var grymt bra instruktörer som fick oss att slappna av o känna oss duktiga! ;)
Titta vad bra det ser ut efter privatlektionen Magnus! ;) Ostelt liksom! ;D!
Så kul vi har! Magnus tyckte att jag o Lisa var väldigt dominanta när vi buggade?!? Att vi ville bestämma o föra själva! Haha What???
Några hade gått all in på klädseln också med väst, vit skjorta, randiga byxor o snygga superhäftiga pjux! ;) Snyggt Dan!
När buggkursen var över! Klar! (vi körde tre lektioner på ett bräde eftersom vi var så grymt snabbinlärda) ville vi gärna visa upp lite andra konster som vi var bra på. Nu skiter vi i Jantelagen!;)

Vi kände inte alla men efter den här lektionen var alla hämningar borta kan jag säga. Nada hämningar kvar!
En vanlig lördag på KMTI! Vilka härliga människor!
Trötta efter två timmars buggande! Älskar stönet sist på Instaklippet jag la ut! Haha Bugg ska inte underskattas som träningsform! ;D!
Så bra Anna!
Efter buggtävligen som vi hade i slutet av passet gick vi o duschade o piffade lite innan vi åkte hem till Lisa o Magnus. Grattis Malin o Dan som tog hem det priset! ;) Nu har jag lovat att redigera vinnarparet som inte alls var Malin o Dan utan underbara Therese o Joakim som vann! <3
Vilken lyx att komma hem till dom! Ljusen är tända, det luktar gudomligt ifrån grytorna i köket o skumpan är välkyld! <3
Iskalla drycker! Gud vad vi blir bortskämda!
Dukat bord! Så fint o mysigt!
Mycket smakfullt hem!
Alltså Lisa är helt fantastisk i köket! Hon bjöd på den godaste Italienska buffén jag någonsin smakat! All mat var dessutom ekologisk. Skulle jag ha lagat det här hade jag fått hålla på i månader kan jag säga. Fläskfilén hade legat i fyra olika marinader tex. Ja men ni hör väl själva! GRYMT GOTT! 
Skål o tack för att vi fick komma! Vi blev serverade en så god jordärtskockasoppa med sting i till förrätt!
Vet inte hur många gånger jag tog om av buffén? Många!
Sen började tävlingarna som Lisa fixat! Vi tävlade två o två! Tävlingsinstinkten kom fram! Hornen i pannan började växa ut! Hihi Blåsa upp makaroner med ett sugrör var första deltävlingen, jag blev beskylld för att sprätta ut några så de drogs bort ifrån räkningen så det blev inga poäng för mig o Magnus där. ;)
Lisa är enväldig domare! Sträng sådan!
Vi fick titta på en massa Youtubeklipp som vi skulle få frågor på senare under kvällen!?
Charader så klart!
Malin o R kände sig orättvist behandlade då Malin fick 5 ord på sin lapp, White trash o jag kommer inte ens ihåg resten? Jag o Magnus fick "En hackspätt som blir galen"! Vi tog hem den poängen! Yes! Det var ju inga som helst problem för mig att gestalta detta eller för Magnus att förstå! Det är ju så de har det våra stackars män!?!? De är vana vid galna hackspättor! <3
Sen var det dags för efterrätt! Heter man Lisa så nöjer man sig inte med en efterrätt utan minst två. 
Jag tycker ärligt att hon ska söka till Sveriges Mästerkock! Så galet gott! 
Den här Tiramisun var den godaste jag smakat ever! Måste få lite recept från henne alltså!
Champagnen flödade, bra med ett extra kylrum! ;)
Så kul det är att lära känna o träffa nya vänner! Vi hade verkligen så kul.
Väldigt trevliga kompisar ni har Lisa o Magnus!
Malin gör en invändning mot domaren! En fråga som kom efter att ha sett det här klippet var! Vad heter damen som var den dåliga förloraren? Ing-Britt svarade Malin men den stränga domaren Lisa uppfattade som hon bara sa Britt så det bidde ingen poäng för Malin o R där heller! Haha
Alltså ni måste titta på det här om ni inte har sett det förut! Jag skrattade så jag höll på att kissa ner mig!
Vad heter hon nu då?????? ;D!
Malin ger sig inte i poängkampen, här har hon googlat upp klippet så alla ska får höra att hon visst heter Ing-Britt! Hihi Lisa ser inte ut att vika sig dock! ;D
Till slut lyckas de ändå vinna tävligen Malin o R! Vinsten var att köra en bugg dansuppvisning! Hehe
Grattis!
Lite mantalk in the kitchen!
Helt plötsligt hamnade alla i sängen! Hihi Jobbigt med heldagsfester, man behöver vila lite emellanåt!
Mera vin!
Mera mat!
Grattis Manne!;)
Lite salongs!;D!

Tjoho!
Team Manne o Petra! Ser inte alls stel ut längre!;)
Skvallrar o löser världsproblemen!:)
 Ika o T som var våra middagsgäster igår var hundvakt åt Therese o Joakims hund idag! ;) Liten världen är!
En del avancerade ju senare det blev! Varför inte köra lite Breakdance på nattkröken? 

När vi var på topp bestämde vi oss för att ta en taxi ner på stan! Vi gick in på Guldapan, men där tog tröttheten vid för min del! Två dar i rad fixar man inte längre hihi!
Det blev ju ändå en fest på 12 timmar så det är väl ändå rätt ok party eller??

12 timmar som jag knappast vet vart de tog vägen? Nu har vi planer på att det vore grymt kul att ta en weekend resa till New York med det här glada gänget!

Tusen tack Lisa o Magnus för att vi fick vara med på den här fantastiska dagen som hade ALLT!
TACK ALLA FÖR EN TOPPEN DAG/KVÄLL/NATT

<3

Imorgon är det måndag igen! Den här helgen har verkligen gått i festens tecken!
Egentligen skulle vi varit ute i torsdags också o jag hade tänkt att ha släktmiddag idag! 

Två inställda grejer vi får skjuta lite på helt enkelt! Tur var väl det! Hihi


Hoppas ni alla haft en trevlig helg!

Gokväll! 

Kram Petra

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du skriver att Dan och Malin vann danstävlingen (dåliga förlorare ;) men det var ju faktiskt Therese och Joachim som vann :)! Fantastik rolig dag/kväll/natt! Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja rätt ska va rätt! Såklart grymma Therese o Joachim vann tävligen! ;)))) Det här inlägget ska jag läsa så fort jag har tråkigt o minnas tillbaka! Tack för en grym dag/kväll/natt! Hihi <3 Kraaaam

      Radera