Petra Nyman Art & Design

lördag 20 september 2014

Sviten o frukost på balkongen! Karpathos del 5! Room with a view!

Sista nätterna bestämde sig R o M att vi skulle uppgradera oss till Sviten! Det var en fantastisk fin utsikt! Wow säger jag bara! (OBS! Nu har jag uppdaterat detidigare inlägg med text som jag inte hunnit tidigare) ;D

 Vi lyxade till det o beställde frukost till rummet bara för att njuta av den fantastiska utsikten! Ja det blev lite mat över kan jag ju säga! Så synd när barnen svälter i världen! <3
Annars åt vi frukost här ute! Här ser ni var omelett tillverkningen 
 gick av stapeln! Man kunde bara gå o peka på vad man ville ha i sin omelett! Nu fotade jag det här när frukosten var klar  denna morgon därför ser det lite tomt ut! ;)

Ja men kolla in utsikten från vårt hotellrum! <3
 Dubbelbalkong! Två tv-aparater o två badrum!

 Inte för att vi utnyttjade tv apparaterna precis! :)
Så sköna sängar nästan bättre än hemma!?
 Så lugnt o stilla! Bara havets brus i väntan på solnedgången!
Room with a view!
 Soffgrupp!
Lyxhustru! ;)
Sen var det bara att hoppa in i duschen o fixa iordning sig för kvällens middag!
 Karpathos stad var det minsta jag har skådat! Men så mysigt ställe! På väg ner till restaurangen blev det lite shopping! Helena kollar in olivoljor! Hon berättade att syrahalten ska vara under 0,3 % om man vill ha en fin olivolja!
Vi fick genast ett favoritställe! Här åt vi middag varje kväll! Hihi, varför chansa när vi var så nöjda här! Förutom en kväll när vi käkade ost o kex på balkongen bara!

Varje kväll avslutade vi med Yatzy! Jag blev veckans Yatzyqueen förresten! :D
Tack Micke (R:s kollega) o Helena för en underbar vecka på Karpathos!
Det enda tråkiga var att jag sista kvällen fick lite dålig aptit o det satt i även dagen efter så jag bävade lite för hemresan! Men som sagt nu är jag hemma o allt gick bra! Jag körde min popspinning igår med massor av härliga människor! Jag kände mig grymt stark o taggad så skönt det var!

Efter det åkte jag hem o lagade en underbart god middag som kommer  i nästa inlägg!
Så skönt att veta att Claes är hemma o Bella är hemma med kompisar i Stockholm!
Då kan mamman slappna av o njuta! Kollade ni Idol igår! Så bra Molly var! O även Matilda!

Jag började rensa bland kläder o dyligt här igår så jag ska fortsätta med det en stund!

Sen blir det en promenad i vackra vädret! Tyckte de sa att det var sista fina sommardagen idag!?

Njut av lördagen så kommer receptet lite senare!

Puss o Kram!

<3

/Petra

2 kommentarer:

  1. Alldeles fantastiskt ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var helt fantastiskt lugnt o skönt! <3 Kramar Petra

      Radera