Petra Nyman Art & Design

onsdag 15 januari 2014

Vuxenpoäng! Försäkringar! Lill Lördag o överraskningsmiddag!

Gokväll! Nu har jag precis klivit innanför dörren! Claes hämtade mig från tåget! Så mycket snö det hade kommit här! Idag på tåget hem satt jag o lyssnade på några som oavbrutet diskuterade olika försäkringar! Hur någon i deras bekantskapskrets fått hemska vattenskador o inte fått ut en spottstyver på försäkringen! Jag kom då o tänka på en gammal kompis vars hus brann upp en Nyårsafton för många år sedan! Huga det finns inte på världskartan! Tänk att bli av med hela sitt hem! Nu gick det ju bra o ingen skadade sig så det är ju det viktigaste men ändå! Jag blev intresserad så för att slå ihjäl lite tid på tåget hittade jag den HÄR! som de pratade så gott om! Jag läste o tyckte det verkade vara hur bra som helst! Man är ju en aningens skeptisk när det gäller försäkringsbolag av någon anledning!? Enl detta samtal fanns det ingen tvekan om vilket försäkringsbolag man skulle ha! Om man ville vara på den säkra sidan! Jag började kika o är grymt sugen på att fixa till det här! Haha inte ofta Petra Nyman sitter o Googlar o kikar på olika försäkringsbolag! Vuxenpoäng till mig alltså! ;)))))
Vad har ni för försäkringsbolag förutom Hemförsäkringen? Eller har ni bara hemförsäkring?
Har ni koll om det värsta skulle hända?!?
Vi ska ha en brandutbildning på KMTI i februari! Den ska jag lätt anmäla mig till!
Annars har vi investerat i en brandsläckare! Inte en dag försent!
 
Eller i vårt förra hus i Skattkärr när Claes var 5 år! Helt plötsligt ropar han på mig o säger att det regnar från lampan! Nej Claes det gör det inte! (han var i sin fantasiålder) Men "jorasåatt" det gjorde det!
Från kristall lampan i hallen droppade det o världens största pöl på hallgolvet!
Så klart var jag ensam hemma också! Så grannen Kjell fick rycka ut! ;)
 
Nej nu ska försäkringarna ses över! Dam sure!
Ett tu tre är olyckan framme!
 
Här sitter jag o bloggar o MR R står i köket o lagar Oxfilé o hasselbakspotatis!
 
Nu har jag precis ätit sen middag!
 
Mumsig Lill lördag!


Så gott det var!
Sen middag o riktigt hungrig!
Älskar att bli bjuden på middag!
Normalt sett är det min arbetsuppgift här hemma!
 

Oj vad snö det hade kommit!
 
 Tack för skjutsen hem från tåget Claes! <3
Budgivningen är igång på grannhuset!
Hoppas vi får trevliga grannar!
Hela 7 olika budgivare än så länge!
Då är huset nästan hälften så stort som vårt o i rejält  renoverings behov hoppas det blir
någon som rustar upp det ordentligt! Det har stått tomt i många år då det är Stora Enso som äger det!
Det är synd för det förfaller fort när ingen bor där!
;)
 Vi har haft en bra dag i Stockholm! Vårt favvolunchställe är Sahara!
Tur att alla tycker lika i vår lilla arbetsgrupp! Hihi
Åh vad gott det är med deras Libaneiska buffé!
Dessutom ligger den typ 27 meter från vårt konferensrum!
 Kallt idag i Stockholm också!
Men inte lika mycket snö som hemma i Karlstad! :)
 
Ha det bäst!
 
Imorgon är det Powerstep på Tieto igen!
Första passet efter Juluppehållet!
 
Ska bli kul att träffa dem igen!
 
<3
 
Kramar Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar