Petra Nyman Art & Design

söndag 15 september 2013

Tjurruset 2013 Karlstad! Spännande hockeymatch FBK-ÖrebroHC!

Shit vilken löparfest vi hade igår! Vilket tagg, vilket ös! Jag var på KMTI 
vid 10:30 för att öva på uppvärmningen lite till! Gissa vad vi var taggade! 2500 
deltagare skulle värmas upp inkl Petter som sprang för KMTI! Ja det är lätt att
 bli lite Ego då! HihiJa don´t worry! Det varar inte så länge Hehe!
Sjukt taggade KMTI kollegor!

Ett riktigt grislopp så lite sotat ansikte fixades till!
Malin agerar makeupartist!
The girls! Eller rättare sagt en kärring o två girls! ;) 
körde en extra uppvärmning med alla barnen!
Kalvruset! De var så duktiga o kämpade så hårt i 2,5 km!
<3
Vi bestämde att vi tre skulle stå på Scenen  närmast starten!
Marcus försökte förtvivlat att få tag på en startbiljett men lyckades inte!
Det var slutsålt på startplatser! Men Fredrik till höger hade en så han 
galopperade iväg ner i dyngan efter uppvärmningen med 
alla underbara deltagare i tjurruset 2013!
Vilken stämning det är!
WOW!

Pga min höjdskräck stod jag inte här utan på flaket! Hihi!
Malin, Magda o Stabbe stod på varsitt Podie längs startsträckan!
Det var grymt häftigt! De stod mitt i alla deltagare liksom!
Skulle kunnat vara  uttagning till IDOL! ;)
Här drar vi igång!
Hoppa hopprep!
Pumpande musik!


Jag hade velat visa er bilden av vad jag såg här!
Tusentals människor som hängde på!
Laddade för att ge sig iväg på årets grisigaste o geggigaste lopp!
Deltagarna har ingen aning om hur långt loppet är dessutom!
Hårt för psyket!?!

Malin in Action!
Så jädra snygg hon är!!!

Applåder o lycka till! Alla deltagare!
KÄMPA!
Stabbe o även Fredrik körde uppvärmningen med folket sen 
hoppade de med o deltog i loppet! Grymt jobbat!
Här plaskar Stabbe omkring!

Fokuserad!

På kvällen (lördagskväll) var det dags för en viktig hockeymatch
enl R! Örebro ÖHC har ju gått upp i Elitserien!
Så nu har han konverterat från FBK till ÖHC helt plötsligt?!
Han är ju Örebroare min man! ;)
Det var ett otroligt fint Intro som Anja (KMTI kollega) har varit med o skapat!
Hur många Örebroare som helst var på plats! Ser ni alla röda där upp e hörnet!
De skrek! Vi Älskar rövin! Vi älskar Rödvin!!! Eller hörde jag rätt?!?
Kanske skrek de vi Älskar Röd Vitt?!? Hehe
I don´t know!?!?
;)

Vi hade fått  jättebra platser?! Andra raden ovanför Örebrobåset!
Vilken spännande match det blev som tyvärr slutade med vinst på straffar
för Örebro! Men eftersom jag är den som är minst hockeyintresserad i familjen
så var det ändå bra att min älskade man blev supernöjd!
<3
Grattis ÖHC o Grattis Robert!
När vi kom hem blev det rester från fredagen! 
Mmmm.. räkor, ostar, röror o västerbottenpaj!
Ja sammanfattningen kan väl bli!
En bra dag på jobbet helt enkelt!

Nu ska mina tunga lår förpassa sig till KMTI för att köra min Powerstepklass!
<3
Sköt om er o njut av denna Söndag på bästa sätt!

På återseende!
Pöss!
/Petra

1 kommentar:

  1. Kul att få hålla i uppvärmningen inför ett sådant lopp.
    Kram

    SvaraRadera