Petra Nyman Art & Design

torsdag 26 september 2013

En liten uppfräschning! Pullet Pork! Mezze!


Hej fina! Har precis kommit hem från min Powerstep på Tieto o tagit 
första duschen idag!Ikväll ska jag till KMTI o köra spinning o core! 
Det var inte riktigt lika många bokade idag?!Kanske beror det på att
 FBK spelar hemmamatch mot Skellefteå eller att 
det varit lön så alla är ute o shoppar! Hihi  
För det är väl inte höstförkylningarna som är på intåg redan?!

Jag berättade ju att jag kände mig lite uschlig! Därför gjorde jag ett litet ryck!
Jag shoppade den här härliga höstblusen med otroligt snyggt fall!
 En som inte skrynklar sig o en av min höstfavoritfärg! Snyggt till slitna jeans!
Eller en svart pennkjol! Ser mycket dyrare ut än vad den var! 199:-
Vad sägs om det? Den fanns även i vinrött! Jag ska visa er en bättre bild på 
helheten bara jag hittar någon i familjen som orkar ställa upp att ta en bild?!?
;)
Stella White Stripes tandblekning som beställts från Let´s Deal gör susen!
99:- för en hel förpackning!
Igår hade jag en riktig mysig eftermiddag! Jag började hos fina Linnea på Aqua som
 fyllde på fransarna! Jag bokar alltid tid så det går tre veckor emellan!
Sen tog jag en snabbtur på stan! Så himla mysigt jag tycker
 att det är att kika runt i affärerna, kolla in människor!
 En härlig avkoppling faktiskt hur konstigt det än låter?!?
Vet inte när jag köpte någon mascara senast?!?
Eller remover?!
Jag hittade en ny turkisk restaurang som var jättemysig!
Mezze hette den! Ha ha vad full i skratt jag blev när hummusen serverades!
Jag var tvungen att MMS:a min man o bad att han skulle 
gissa vad jag skulle äta till lunch?!
;)
Underbart goda filodegsrullar med persilja o fetaost, sallad o kaffe slank också ner!
En ensamlunch som faktiskt var riktigt mysig! <3
I måndags var jag till frissan! Söta Malin på Clipodrom
hjälpte till att fräscha upp färgen o topparna!
Ingen träning igår så vågorna fick stanna  kvar hela kvällen!
Måste köpa en ghd när jag kommer till USA!
Kan tro att de är lite billigare där?!
Skojar ni att jag var proppmätt efter att ha huggit in på Pullet Pork 
som stått i Lergrytan hela eftermiddagen när jag var hos Clipodrom!
6 timmar i ugnen o receptet hittar ni!

Lite smarriga tillbehör! Sallad, avocado, (tänkte göra en egen guacemole först men jag hann inte)
gurka, rödlök, majs, gräddfil, tortillabröd o chips!
100 gånger bättre än tacos! Men tacos är gott det också! :)
Köper alltid karré när Ica säljer den till extrapris för 39:- kilot!
Det blir så himmelskt gott o bara faller isär!
Vet ni vad jag gjorde! Jag hoppade in på Netto vilket jag aldrig gör!
Tror jag bara varit där en gång tidigare!? 
Gisses vad jag strosade okring bland alla grejerna som låg huller om buller!
Jag kom hem men en salig röra av grejer o allt var SUPER- billigt!
Vad säjs om 2-stängliga orkidéer för 69:-/ st Wettex disktrasor för 10:-
Pizzasås från Santa Maria! En rejäl o stadig bunke för en spottstyver!
Nu vet jag vad min man kommer att säga när han läser det här!
Vi har redan massor av bunkar o får inte plats med fler!
 Men den här var verkligen toppen! O en härlig färg dessutom! <3
Bäst av allt var inköpet av en ordentligt stor Brödbox för endast 169:-
Den liknar en "mycket dyrare" som finns på Feelings!
Rena superfyndet!


Nu mina vänner ska det bli en hundpromme o lite jobb!
Sen bär det av till KMTI!

Ha en underbar tordagkväll!
Vart tog den här veckan vägen?!?
Redan fredag imorgon!

Kram!

<3

/Petra

6 kommentarer:

  1. Oooo,vackert mysigt & gottit allt :)
    Ha dé bäst finis!

    /Kram Annmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Långkok känns alltid extra lyxigt även om köttet kostade 39:- kilot! Kram o ha en underbar fredag! /Petra

      Radera
  2. Svar
    1. Det behövs ju äldre man blir! Hihi! Kram på dig!

      Radera
  3. Måste testa kötträtten.
    Bleks fransarna som vanligt under sommaren eller håller de färg?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir fantastiskt gott o bara trillar isär! Nej fransarna är o förblir mörka! Super! ;) Kram o ha en underbar fredagkväll! /Petra

      Radera