Petra Nyman Art & Design

onsdag 25 juli 2018

Vår underbara weekend med Lise Sandahl i Danmark! Dreamteam!


Helt obefogat att vara nervös för att träffa Lise Sandahl för mer gästvänlig
än Lise o hennes man John får man leta efter <3 Vilka genuint fina människor.

Jag är så glad, lycklig o tacksam att vi åkte till Danmark på denna weekend.
Nu kommer det hända grejer kan jag lova:)
Den ska jag leva länge på!
Här har vi jobbat klart på Söndagen o då tyckte vi att vi ville utbringa en skål
för oss!!! För vårt fantastiska samarbete o för något riktigt spännande som
jag får nypa mig i armen för att riktigt förstå att det händer.

Längtar, längtar tills jag kommer få se det slutgiltiga resultatet <3

Lise vilken vacker kvinna så driftig o en riktig förebild <3

Wow vad jag är imponerad av hur hon byggt upp sitt varumärke.

Lise Sandahl o nu ska jag få vara med på ett hörn.

Hard working woman hihi Det här kommer bli något stort förhoppningsvis <3
Vi är så exalterade båda två o hoppas att  ni också kommer bli det när allt  är klart.

Cheers för det!

Så var vi äntligen på väg till Danmark. 
Vi kom iväg efter frukosten på Post hotell på lördag 
 R ville ju såklart inte missa Sverige som spelade
åttondelsfinal i VM på eftermiddagen.

En mysig liten färjetur på ca 15 min från Helsingborg
till Helsingör.

Vädret var strålande.
När vi kom fram välkomnades vi med kramar, rundvandring i huset
o vart vi skulle få bo. Sååå fint
............samt en svalkande "fashiondrink" i värmen.

Vi åt smörrebröd o en god räköra Lise fixat till så gott o smarrigt.

Eller så var det John som fixat den vad vet jag?! Hihi

Vi hade ju massor att prata om, så kul att lära känna någon
man bara sett på sociala medier.
Danskan behövde jag inte oroa mig över alls;)


Här håller de på att plocka fram kall öl o snacks till VM -festen.
Blev så glad när jag såg mina kuddar i soffan;))
Tyvärr åkte Sverige ur VM men bra jobbat av alla ändå.
Efter matchen gick vi till hennes showroom o kollade in olika styles.
Så mycket snyggt så jag smäller av!
Det här är en paljettklänning där varje paljett är påsydd förhand..
Ett riktigt konstverk <3 Magisk!

Fina vovven Fendris var också med <3 En vit schäfer så ståtlig o vacker hund.
Världens snällaste gick han omkring där på tomten o mådde gott.
Här är paljettklänningen i havsgröna toner <3 Love, love, love.

Ni måste hålla utkik på Lises FB sida HÄR! Instagram @lisesandahl_official

Där kommer ni kunna vinna en klänning i aug.

Hon har även en FB shop ni kan handla direkt HÄR!

Hur fint bor dom inte!!!! Åh så mysigt ställe!
Den här klänningen så stilren, skulle passa på vilket kungabröllop som helst:)

Nu ni blev det styles like coctailparty ala Båstad ;)

Fina Lise o woman in red.
Vi klickade direkt så kul, så mycket skratt under dessa dagar.
Jag kan inte sluta prova kläder hihi

Fatta hur fint det är här!
Middagen vi åt på kvällen var magisk god. 
Finaste köttet, världens godaste sås, dressingen till
salladen åh vad allt smakade gudomligt!

Så trevligt vi hade! 

Efterrätten var också en specialare med flädersorbet o flädervin.
Vilken smakupplevelse. Tänk i alla möten lär man sig något nytt så spännande.

Vi somnade gott runt 24 tiden. Så gulliga vi fick sova i ett eget litet hus. 
Ser ni de tre fönstren bakom Lise Sandal bilen.
Där hade vi eget badrum med dusch, badkar. 
Bättre än på hotell kan jag lova.

Fyllt kylskåpet med kalla drycker. Bäddat fint, lagt fram frukt o färska blommor.
Handdukar o shampo i badrummet.

Man kände sig verkligen så välkommen så jag blir nästan rörd <3

Sen kommer man upp till det här dukade frukostbordet på morgonen.
Nykokta gårdsägg o nybryggt kaffe. ostar, marmelad, skinka, leverpastej, yoghurt, bröd.


Efter frukosten var det jag o Lise jobbade lite för att sedan fira med en 
skål i champagne.  Efter det gjorde vi en liten utflykt för att se
 hur det såg ut runt om där de bodde.
Så här kul tyckte Fendris att det var när han hittade en pinne hihi

John o R kom också så bra överens o hade mycket att prata om.
<3


Äntligen kom vi till vattnet så Fendris fick svalka sig i värmen

John köpte färska ägg på hemvägen o vi  åkte tillbaka igen där vi
o blev bjudna på en underbar lunch med olika laxsorter o rökt makrill tror jag det var?

Framåt kvällen runt 18 tackade vi för HELT fantastiska dagar 
o jag o Rpåbörjade vår resa hemåt då R skulle på jobbmöte i Falkenberg
måndag förmiddag.

Haha vi hann inte långt innan Lise ringde.

-Petra du har glömt dina skor! :)

Vi vände o fick med skorna hem!

Väl på färgan kommer nästa sms från Lise.

-Petra du glömde kameran din, den ligger kvar i fönstret!

Vad trött man blir på sig själv, jag som hade så många bilder jag ville
sortera o titta på. Lise lovade att skicka kameran till mig nästa dag.

Stackars John fick mera jobb att packa ;) 

R klagade på mig att det var typiskt mig att glömma en massa saker jämt.
Förra året på vår bilsemester glömde jag datorn på hotellrummet
i Strömstad nämligen så han fick åka tillbaka från Karlstad för att
hämta den åt mig! Oooops!

Det roligaste var när vi kom fram till Falkenberg på kvällen satt på restaurang o åt pizza
kommer nästa sms från Lise:))))))

En bild på R:s tröja.

-Vi packar ner den här i samma paket som kameran!!!! Vi kanske hittar 
fler grejer innan kvällen är slut?!

Haha tror ni jag var något nöjd när R också glömt något även om det
inte var lika viktigt som kameran då;)))))) Inte kasta sten i glashus älskling!

;)))))))))))))))))
<3
Efter frukost på Måndagen strosade jag omkring i Falkenberg medan R var på möte.
Mysig liten stad.
Fyndade ettpar nya skor o smycken på Ur o Penn som hade superrea.

Jag åt min första våffelglass  den här sommaren.
På väg hem åt vi sen lunch på laxbutiken
R tog sin glass då istället;)

Lise o John! Vi vill tacka er från djupet hjärtat för er
fantastiska gästvänlighet!

Jag kan knappt vänta förrän jag får se vad vi kommer 
skapa tillsammans. Jag är så glad att få vara med på
ett hörn i din fantastiska Lise Sandahl kollektion.

Tre år sedan jag o Lise fann varandra på sociala medier.

Det är dom vi har att tacka för denna vänskap.
<3

John skickade även med oss en kartong med färska danska
ägg som en souvenir från Danmark sa han.

Hur gullig är inte han!!!

Här steker jag äggen härhemma. Vilka ägg!
Kolla in äggulan! Wow!

Hoppas ni orkat hänga med ända ner hit!

Det blev ett långt inlägg men Wiiiiiiiii vad jag är spänd!

Kram o ha en fin Lillördag!

Alla tre hundarna blev så glada när vi kom hem
<3 <3 <3 
Tack o lov var det inte den här helgen när Claes o Josefin passade hundarna 
 som Wilma blev sjuk o somnade in.

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar