Petra Nyman Art & Design

fredag 25 maj 2018

Valborg hos fina vänner! Nashville here we come!

Har inte alls varit på humör för bloggen senaste tiden då morfar är inlagd på
sjukhus, gammal o svag. Idag förflyttas han till korttidsboende på Rosenbad.
Så sorgligt så jag har en klump i magen hela tiden. Jag har dessutom åkt på en 
dyngförkylning så jag har inte velat hälsa på honom senaste veckan.

Livet <3 

Nu när jag satt o gick igenom alla bilder så vill jag gärna ha med 
dem i min lilla dagbok.

Valborg alltså (ja jag vet det var ettag sedan) 

var vi bjudna  till Ika o T på grillning.

Efter lunchspinningen åkte vi hem o bytte om.
Skönt när man träffas tidigt så redan 17: 15 satt vi i bilen påväg dit.

Gott plock när vi kom fram;)
Fina Ika <3
Goa familjen Fredholm var också på plats;)
Hur fint har de inte på sin uteplats! Älskar dessa möbler o vänner! ;)

Självklart är det männen som står för grillningen?! ;)
Åh va gott med nygrillat o massor av smarriga tillbehör.

Lisa hade såklart bakat.... inte en utan två pajer som hon hade med sig vår efterrättsdrottning.
Nej då jag har inte däckat fram på småtimmarna utan jag gör en streth
då jag har haft ont i ryggen senaste veckorna. Känner mig stel som en
pinne o väntar bara på när ryggskottet ska slå till?!

Manne ser lite fundersam ut haha.
Som vanligt hade vi galet kul! Där o då  kom vi på att vi 
ska åka till Nashville hela gänget! Fatta vad otippat o galet trevligt. 
Med full cowboymundering på Arlanda. Yiiiiihaaaaaa!
Efterrätt på G! Tusen tack gänget för att ni är lika galna o påhittiga som alltid:)
Hemma före 24:00 så det bästa med att börja tidigt;)
Jag o Bella testade en mask som var riktigt skön faktiskt


 Strålande väder o dogwalk med bästa odjuren
<3

 Kaffe i egen designad mugg
 Plockade in några vitsippor men favoritblomman är nog ändå liljekonvaljerna?!
(de blommar för fullt i skrivande stund så jag ska plocka in en bukett till mors dag)
 Vitaminkick i form av egengjord kycklingwok.

Strimlad kycklingfilé (jag tog kycklinglårfilè)1 gul Paprika1 röd Paprika1 rödlök1 purjolök6 färska champinjoner1/2 paket sockerärtor1 strimlad morotRisnudlarAllt Strimlas o stekes!

(eller så tar man de grönsakerna men har i kylskåpet)

 R var inte hemma men sonen kom förbi på middag då Josefin var borta på kvällen.
Claes skulle till Sollentuna o spela match dagen efter.
Bra inför fotbollsmatchportion?!;)

Min portion

 Jag körde risnudlar men glasnudlar är också gott till annars var tillbehören creme fraiche, sweetchilisåsås o cashewnötter (Claes valde jordnötter)



Vet inte om det berodde på middagen men Claes gjorde mål i sista stund ändå så kul!


Försökte få bort mörka ringar o påsar under ögoen, Thailguld! 
Inköpt på apoteket i Thailand

Nja fungerade sådär va? 
Blev helt svullen o kliade i ögonen som aldrig förr efteråt Haha


Idag är det full fart! Jag ska skicka iväg en målning till Strömstad.

En leverans till Cut in Kitchen.

En målning på G

Ska börja packa väskan igen för mer roligheter.

Ikväll är det eurovisionstarten.

Har tvättat, o småplockat hela förmiddagen, 
jag vaknade 05:30 imorse R har varit ute på jobb


Som ni förstår på texten har jag skrivit den för länge 
sen men den blev aldrig postad!


Nu kör jag ett bloggrace! Har ju massor av bilder från London också.

Vilken härlig resa det var!

Ha en trevlig helg! Vilken fantastisk sommar vi fått!

Kram Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar