Petra Nyman Art & Design

torsdag 14 september 2017

Fish Tacos med fräscha tillbehör! Vinnande budet! Hemma SPA! Shoppingtips!

Hej på er! Hoppas ni haft en bra dag! Jag har härjat runt mer än vanligt idag lunchpass, dusch, lunch, tre gånger till olika ställen o hämtat ut paket ;) Handlat mat mm. mm
(oj vad fel det ser ut att det gått i ett men svårt att beskriva vad som rör sig i huvudet o google)
Det är massor det! ;)

Nu har jag precis tänt lite ljus härhemma  det blev så fint med ljuslyktorna från Rusta,

 Klongvasen med  en blomma som jag klippt ner nu som jag fick från Fredholms förra helgen o mina 

glasunderlägg ;) HÄR!

Ljuslyktorna var ett kap måste jag ändå säga!!!! Jo 19:-/st  jag köpte även silverfärgade till övervåningen.
Ska absolut inte missa Wahlgrens Värld ikväll kl 21:00 vi fick många goda skratt förra veckan då de hade premiär.  

Jag såg även att vår vän Mirka som vi träffade på Tabataresan ska vara med på familjen Annorlunda i år igen som också har premiär ikväll på sjuan ;)

Grymt imponerad av henne som är ganska nyligen separerad o är nu ensamstående med tretton barn.
<3 Vilken kämpe hon är!


Alltså har någon av er gjort Fishtacos?

Jag har varit på G så länge men sen känns det så fel när man tänker fisktacos lixom??!

Den känslan att........ NEJ!!!! Den är borta nu! ;)

Jag lovar det var verkligen så fräscht o ingen tacosmak som jag trodde hihi, det är ju en helt annan krydda.

Jag hade tänkt att få den där lite krispiga fisken men jag köpte fel mix men det blev lika gott för det!

Alla fräsha tillbehör med lime, persilja, chili, tropical salsa, gräddfil, avokado, guacamole <3


 Love this one!

Fiskryggen (köpte i frysdisken torskrygg som jag tinade innan)  bakade  i ugnen i 15 min på 200 gr med "fishtacokryddan" som finns där vanlig tacokrydda finns i affären  kryddade över o fisken o den trillade isär! (kolla efter en ljusblå påse som det står fishtacos på)!

Alltså sååååå gott! Ni måste göra detta om ni inte redan provat!

Guacamole såååååå mumsigt!

För att inte tala om den här salsan Pebre som är ett underbart tillbehör till tacos. 

Blanda hackad koriander, persilja, salladslök, vitlök och chili och smaksätt med citron. 
(salt o peppar)
Riktigt fräscht! En del har svårt för koriander vet men helt suveränt gott!

Här fattas det bara lite guacamole o gräddfil sen rulla ihop o ät!

Yummie! Det här kommer jag lätt laga igen! Speciellt som jag inte har massor av fiskrecept som jag brukar laga!

Annars har veckan börjat bra som vanligt med luncspinning på KMTI med bästa gänget

Bästa starten att kicka igång endorfinerna i början av veckan med hög musik o heartbeat.

Love it!! Sen kan man köpa med sig godaste salladen i stan på Mollys Hörna också!

O kolla på min målning som hänger på övervåningen ;))))))

Ännu roligare var att Ika var där också! <3 Så bra kämpat vännen!
Lite suddig bild men vi var genomsvettiga, glada o nytränade!

Har aldrig hört någon som ångrat ett väl genomfört träningspass!? Därför jag älskar att jobba med detta!
Alla är glade efteråt!

Tänk att jobba med något där folk är sura o griniga! Typ "Lapplisa" huga......hehe

Helt sjukt idag har jag varit tre gånger o hämtat ut olika paket.
Plus att jag kört Tabata med bästa Tietogänget på lunchen så nu är jag TRÖTT i kroppen igen;)


Igår ropade jag in dessa här på Hammaröauktionsverk! Idag hämtade jag dom.

Auktionsverket ligger ju alldeles precis där vi bor så himla kul när man vinner! ;D!

Så nu har jag för vana att alltid kika in där varje morgon, man vet aldrig när det dyker upp något kul?!


Rokoko ljusstakar i silver som jag ska inreda ihop med något riktigt modernt har tittat på såna här i flera år nu så skönt när man äntligen slår till!

Vi är inne i ett riktigt inredningsflow  just nu så himla kul med inredning.

 Så lätt att man blir hemmablind, men börjar man vill man typ ända på allt?!
Känner ni igen er?!

Igår var vädret jättefint! Nu spöregnar det!

För ett år sedan var vi på väg på bröllop o landade i Paris ett par dagar innan vi åkte till Slottet där bröllopet ägde rum;)

Så kul mad Appen Timehop så man får upp allt tom åtta år tidigare från både blogg, fb o insta,

 Nu har jag precis gjort lite hemmaSPA med peeling, ansiktsmask plus att jag har färg på ögonbrynen och inpackning i håret som är snustortt.

Måndag blir det påfyllning av  fransar, hos fina Linnea på BMs Hud o Spa.

Tisdag blir det tid hos bästa Gigi på Cut in Kitchen (sommar, sol o bad sliter på håret men jag fukt boostar det varje dag nu innan jag ska dit på tisdag hihi)

Vill försöka få en tid på Karlstad Hudklinik för lite piff också hoppas på att få en återbudstid till veckan.

För nästa lördag mina vänner blir det en långweekend med min kära man till Malaga o Nerja.

Såg en ny rosa bikini jag vill ha på Hunkemöller också:)

Nu ska jag fixa lite i köket! Ta lite bubbel till Wahlgrens Värld!

Grattis till Benjamin som fyller 20 år idag!

Kommer ihåg när Bella fyllde 20 då firade vi henne i NYC även en oförglömlig dag, kväll, natt  för alla hennes syskon tror jag!

<3

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar