Petra Nyman Art & Design

torsdag 31 augusti 2017

Bloggsemestern är över! Crawings! Recept på enkla middagstips!

Hello bloggen! Nu fick jag helt plötsligt lust att ta hand om min lilla bebis bloggen igen!

Det här inlägget skrev jag precis när vi kom hem från Nerja så fattar verkligen varför jag inte bara tryckte på publicera hihi!

 Men ibland har man ingen lust helt enkelt men nu ska jag ta ifatt allting!


Jag har kommit igång med träningen nu........ andra veckan jag kört på höstschemat vilket innebär 3-4 gånger per vecka än så länge!

Helt slut efter intervallpasset jag körde med bästa gänget på Tieto.


Blir lite gammal läsning men även kanske lite middagsinspiration  saker jag var sugen på när vi kom hem ifrån Spanien;)

Så här skrev jag  då för några veckor sen iallafall som aldrig blev postat!

Faktiskt väldigt skönt att vara hemma igen även om jag älskar att vara i Nerja ;)
Men längtan efter doggisarna gör ju att man längtar hem.
Jag har fått sån inspiration att måla, tankat mig med solenergi i två veckor, så skönt för det verkar som det inte varit finaste vädret här hemma i Sverige?!



Jag har städat bland alla färger o penslar vill göra min ateljé fin så jag får ännu mer inspiration att måla (Lisa lyckades även ropa in tre nya staffli åt mig på hammaröauktonsverks hemsida:)



Vi kom hem mitt i natten mot måndag så vi kunde inte hämta doggisarna förrän på måndag morgon.

Det blev ett bad när de kom hem min kärleksmoln så liten du blev ;)
Hur söt är hon inte vår lilla dunboll Bonniebus <3


<3 <3 Husse är hemma!!!!



Den här lilla skrutten fick också ett bad;) <3 Min lilla prinsessa "gremlins"



Blev sjukt sugen på kålpudding när jag kom hem ifrån Spanien när man ätit en massa pasta o pommes ni vet säkert känslan


Gud så gott alltså!


Hur gott som helst ;) OBS det måste vara kryddpeppar i kålpudding! Jag kan lägga ut det här receptet också för det är så gott!



Nathalie ville följa med Bonnie till frissan så vi hämtade henne hemma hos Lisa o Manne efter att hon fått ha hand om Bonnie några timmar! Hur söt är hon inte hade köpt fint glittrigt halsband till Bonnie också! <3



Måste ge er receptet på den här enkla o nyttiga köttfärsrätten
Färgrik festgryta  ett gammalt recept från VV


Ingredienser:
500 gr nötfärs

1 purjolök

2 paprikor i röd, en gul

1/2  färsk gurka (200 gr)

1 burk hela champinjoner

1 mellanstor burk skivad ananans

1 dl vatten

2 msk soja

1 msk honung

1 tsk vitvinsvinäger

klippt persilja

Gör så här:

Fräs köttfärs, strimlad purjolök och champinjoner, låt puttra i fem minuter.

Låt ananasen rinna av men ta vara på spadet.

Strimla paprika och gurka.

Blanda ananasspad och 1 dl vatten i en kastrull tillsätt soja, honung, vinäger..

Låt koka upp o sjud några min på svag värme.
Häll vätskan över färsen o tillsätt grönsaker och delad ananas.

Låt puttra i ytterligare några minuter tills allt tagit smak och är genomvarmt.

Smaka av och strö persilja över.
Så himla gott! Det blir något speciellt med de här smakerna ihop.

Jag har gjort den här många gånger då jag vill försöka äta lite nyttigare ;)

Mums och passar till både fest o vardag! VI åt med ris men det går lika bra att äta som den är.

Perfekt matlåda dessutom!



Jag blev även så sugen på spenatsoppa i veckan hihi många crawings när man varit i Spanien ett par veckor?!?
Receptet hittar du HÄR!



Bella har varit hemma i veckan så vi åkte med mamma o hälsade på morfar som legat på sjukhus en vecka så fin min morfar 95 år <3

VI hade en jättemysig pratstund med honom men nu är han hemma igen.
<3




Snart börjar höstschemat (fast nu är det ju andra veckan) på KMTI ska bli härligt att komma igång igen med lite träningsrutiner!

Måndag lunch 12:00-12-45 och fredag 16:15-17:00 kommer jag köra spinning på KMTI

Så ni är alla varmt välkomna!



Det har ändå varit några sommarkvällar den här veckan som vi har kunnat sitta ute på altan!

Vi köpte färska räkor kändes så somrigt.



Blev även en smarrig frukostmacka ;)



Igår blev även första skörden av kantareller från Ica! Jösses så gott det är med kantarellsås!

Ser inte så smarrigt ut men det var godare än det såg ut!

Jag åt två portioner!


Ikväll ska vi till Malin o Danne på fest! 
(typiskt att det ska bli dåligt väder ikväll när det var så fint igår)
Bella ska åka hem till Stockholm igen!
Claes är i Göteborg med CU o spelar träningsmatch.
Jag funderar på att chocka kroppen med lite träning vi får se! Jag har inte bestämt mig än?!? Hihi
Ha en riktigt härlig lördag vänner!
Kramar Petra

Det här skrev jag ju alltså då! För några veckor sen!

Så imorgon ska vi inte alls på fest men såklart ska jag blogga om den också! 

Fast det blir i efterhand men jag vill ha kvar alla minnen här i min lilla dagbok!

Kram på er! Tack alla som hört av sig och sagt att ni saknar min blogg!
Gulliga ni är!
<3
/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar