Petra Nyman Art & Design

onsdag 17 augusti 2016

Vilken härlig Möhippa för Diana!

Vilken lyckad möhippa! Diana som har ett grymt kontrollbehov hade klurat ut att det måste nog vara den här helgen det skulle ske?!? Han hade räknat ut det genom att luska vad kompisarna skulle göra o lagt ihop ett o två! Förvånad?? NOT! Hihi....
Söta Nazrin hämtade mig kl 07:15 (jag berättade om min lilla utanför comfortzone deluxe när vi skulle dela rum i förra inlägget) En snygg "pingla" som jag aldrig träffat tidigare.
Jag som endast är van att  dela täcke med min kompis Lisa på alla Tabataresor hihi.
Men min nervositet var verkligen obefogad för en så himla gullig, omtänksam, rolig, söt tjej som Nazrin var det inga problem att dela rum med.

Ja alla Dianas kompisar var härliga, spontana o väldigt roliga!

Första gången jag träffade Diana var vi hembjudna på middag i deras Herrgård! Våra män hade lärt känna varandra först o jag måste erkänna att jag var verkligen skeptisk till att träffa denna lilla "snärta till tjej" tänkte det där är inget för mig vad skulle vi ha gemensamt?!

Men ack så fel jag hade! Hon tog mig med storm på den middagen! Tror faktiskt aldrig jag träffat någon roligare person som bjuder på sig själv så mycket som hon gör! Hon är söt som socker o kan ta de grövsta orden i sin mun utan att det blir för framfusigt! Hahaha
Sen har hon båda fötterna på jorden! <3 Grattis till Patrik som får henne som fru!
Vi tågade alltså in i deras kök strax efter 08:00
Sötisen Elise <3 (R:s guddotter) ville inte att mamma skulle bli kidnappad!
En skumpaflaska öppnades men tror inte Di var så sugen kl 08:00 haha....
Men man ska hålla på sina rötter var hon helt med på! ;D

 I LOVE KIL! <3
Bindel för ögonen! Susanne som hade fixat med all logistik hade rest ända från Lysekil!

Första stoppet var Karlstads Poledancing!
Louise som äger stället skulle vi möta upp i Stockholm senare på kvällen! Hon jobbar även där med Poledancing!
Vilken inlevelse Diana! Grymt imponerad!
Det här var hennes grej tror jag!;D!
Diana spexar o fröken försöker vara seriös! ;)))
Vi körde inte poledance utan Chair dancing!
O INTE "Stripdancing" som Susanne råkade säga av misstag!!!! Haha..
Icke att förväxlas med inte!!!! <3

Det var iallafall väldigt kul! Kanske något för KMTI att ta in!?
En koreografi som lärdes ut!
Det blev riktigt snyggt till slut o alla blev varma! <3

Efter denna annorlunda morgonträning fick Di åka några mil runt i stan med bil för att vi skulle försöka lura henne att vi skulle till Torsby eller nåt! För att sedan mötas vid Karlstad tågstationen!
Men väl på tåget till Stockholm åkte ögonbindeln av! Vi åt jätte god sallad på papperstallrikar som fina Lovisa fixat, öppnade en flaska skumpa igen, delat på 10. Eller rättare sagt  9 för jag tror inte Di tog något!?
Ingen som blev stökig iallafall! Hihi
Men resten av passagerarna i vagnen hade underhållning hela vägen till Stockholm är jag säker på!
Alla hade tagit med ett kort o Diana skulle berätta om händelsen o gissa vem som tagit med kortet!Kul idé! Jösses vad vi skrattade åt alla gamla bilder på Diana!
Jag hade med en bild där vi var på middag hos dom o jag presenterade 7 minutes träningsappen o gissa Di har gjort det varje dag sen dess! Det var säkert ett år sedan. Bra jobbat!!!!
När vi kom fram till Stockholm promenerade vi till Clarion Sign hotell o checkade in.
Vilket fint hotell! Detta har jag missat annars har jag nog bott på de flesta ställen i Stockholm.
Det var bara jag o min rumskamrat Nazrin som fick jordgubbar o choklad på rummet!! Haha
De trodde väl att de som bodde fyra i rummen med extrasängar hade barnen med sig så ingen idé med romantik då?!?

Gud va vi skrattade! ;D!

Utsikt från vårt hotellrum.
När vi checkat in gick vi ner o åt en god lunch!
Vi hade alla köpt ett par trosor till Diana som hon skulle gissa vem som köpt!
Mina gissade hon inte rätt på! Ett par som det stod O La La på i spets! ;)
Vi är så städade o ordentliga! Vi dricker vatten till lunchen!
Vi funderade just på om det kommer vara så på Patriks svensexa???? Skulle inte tro det!?!
Kloka mammor helt enkelt!
Efter lunchen tog vi dock fram en flaska skumpa innan vi gick upp på deras fantastiska SPA o soldäck på taket!
Sara Advokat  o min rumskamrat Nazrin! <3
De som skulle bo fyra i rummet hade exakt lika stora rum som vi hade ;) o inga jordgubbar o choklad!
Det här hotellet är nyrenoverat o så fint!

Högt ner! Vi bodde på våning 10 o poolen o spat var på våning 8.
Vilken tur vi hade med vädret! Kolla in temperaturen 27 grader o 34 i poolen!
Man fick utlandskänsla verkligen!
Här vill jag bo igen!
Det var DJ, bar o en massa människor som drack, surrade o lapade sol!


Girlpower!
Efter badandet gjorde vi oss iordning o tog pophissen ner! Här kunde man välja sin egna musik! ;)
Glashiss så jag stod upptryckt i ett hörn haha! Min höjdskräck ni vet!
Vi hoppade i en taxi "den ena tjejen snyggare än den andra" o åkte till Hallwyiska Palatset.

Det är tydligen inte lätt att få bord här men Louis hade fixat!

Det är verkligen en oas mitt i Stockholm på Hallwyiska museets innergård!
Det ligger mittemot Berns!
Vilken utlandskänsla!


Fina champagneglas!
Skål för bruden! <3
Supertrevlig personal, fantastisk atmosfär, mat o dryck!

Det här var i början av kvällen! ;)

Snyggingar!
Såklart skulle hon få en tomtebloss drink!
Vackra underbara Diana! <3

Men bäst var efterrätten! Diana gillar sötsaker mer än drinkar!!!
<3
Vi var mer än nöjda! Vilket ställe o vilken kväll! Härliga Nazrin o Sara! ;) 
Det här stället kan jag verkligen rekommendera! Hur bra som helst! Tack till Louise som fixat bord till oss alla!
Hon hade även fixat så vi fick gå före i kön till Café Opera!
Det var en lång dag så vi var nog alla lite trötta!? Vi blev inte så långvariga!
En riktigt mysig, lugn o fin möhippa! Nästan så vi var i säng före tolvslaget o sov vår askungesömn hihi!
Vi fick oss ett gott skratt när vi gick ut ifrån Café Opera då Saras klack helt plötsligt lossnade!
Vilken tajming! Hihi
Några gjorde ett försök till att vi skulle gå vidare till Spy bar men istället blev det en promenad hem till Clarion sign o sköna sängen!
Småbarnsmammor på vift!  <3
På morgonen sov vi ut, åt en god hotellfrukost......
Gick en sväng på stan o shoppade, köpte sushi som vi tog med o åt på tåget hem! De flesta sov nog lite "skönhetsömn" på tåget också! ;)

Tack till alla underbara nya bekantskaper jag har fått! Vilka härliga vänner hon har Diana!

Så bra ordnat med all logistik Susanne! Det blev sååååå bra!

<3

Nu ser jag fram emot att träffa er alla på Dianas o Patriks bröllop i Frankrike i September! 

Det kommer bli hur kul, vackert som helst! 

Kramar Petra




2 kommentarer:

  1. Tack själva! Väldigt bra kort Petra. Och absolut få in det på KMTI. Jag kommer vara stående kund :). Längtar också till bröllopet! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha jag ska kolla med Karin o Janne! ;))))) Vilken bröllopsfest det kommer bli! Så kul det ska bli! Längtar efter er alla! <3 Kramar

      Radera