Petra Nyman Art & Design

tisdag 10 januari 2017

Nyårsfirande i Stöten Sälen! Vill ni hyra vårt hus så går det nu!

Vilket ställe o så mycket skratt o mys vi har haft dessa dagar! Jag är så lycklig o tacksam!

Så många bilder jag har haft att sortera o överföra därav mitt sena inlägg! Mitt nyårslöfte 2017 är att blogga mer i realtid! Det blir ju roligare då! Men bättre sent än aldrig!?

Jag vet ju att det är många av er som är intresserade att hyra vårt hus så här kommer en bildbomb från våra dagar här!

Första dagarna firade vi med Micke o Camilla som vi äger huset ihop med o ett par kompisar till dom alltså dan innan nyår o nyårsafton.

På nyårsdagen var de tvungna att åka hem o då kom våra barn Bella, Claes o Claes tjej Josefin hit istället <3
Tyvärr skulle både Lisa, Magnus, Ika o T också varit med hit men ibland blir det inte som man tänkt sig helt enkelt så nu får vi åka hit en annan vecka med dom istället! <3 :)
Vi åkte till Stöten efter att vi packat klart på fredagen (dan före Nyårsafton) Vi var ju på Herrgårdsmiddag dan innan så vi kom inte iväg förrän vid 12:00 tiden vilket var bra jobbat ändå ;)

När vi kom fram stod Micke med ett champagneglas i dörren o Marie o Patrik hade fixat en massa goda tilltugg så vi minglade (satt i soffan)  en stund o bekantade oss hihi sen bestämde vi oss för att inviga bubbelpoolen innan middagen som Patrik o Marie skulle fixa dagen till ära.
Alla hundarna är med hit såklart! <3
Resan på ca 30 mil gick bra förutom att Bonnie spydde en gång! Då gick den väl inge bra tänkte ni?! Men jag tänkte mer på att vi inte krockat med någon älg!!
Det är så varmt här så vi kan inte elda för då smälter vi bort! ;)
Hur mysigt  är det inte att bubbla, basta o gå omkring i myskläder medan det lagas mat o det doftar ljuvligt i hela huset!
Den här champagnekylaren är så fin tycker jag!
Japp det blev trerätters även dan innan Nyårsafton!!
Hur gott hade inte Mari o Patrik fixat! Jag o R fick lite ångest eftersom vi skulle laga mer än hälften av nyårsmiddagen!
Elsa sitter helst i knät o de andra lite här o var i stugan hehe
Vill ni ha en knähund då ska ni köpa en Chihuahua! 
Så himla trevlig kväll vi hade, gillar det här gänget väldigt mycket! Enkelt o okomplicerat!
Sovmorgon o frukosten framdukad! Lyx!
Den som kommer upp först börjar plocka fram.... o sätta på kaffet sån semesterfeeling! <3
Nyårsdagen var magisk!
Backen syns från vårt fönster!
Hundarna är extremt läraktiga! Grr Micke har gett dom korv! Exemplariska doggisar!
Annars brukar det vara R de står så där hos!
ALDRIG mig! ;)
Micke hade fyrhjulingen med då det var alldeles för lite snö för scooteråkning men det skulle vi få äta upp lite senare då det kom så mycket snö så herre gud!

Man ska ALDRIG! (internt skämt) hihi
Tog mig en "provsittning ändå" ;))))

Nyårsdukning 2016 i stugan i stöten
Enkelt o fint o i myspyskläder!
Micke o Camilla fixade förrätten o jag o R fixade varmrätten o efterrätten.
På väg ut i bubbelpoolen 
Alltså jag bryter ihop så kul dessa näskort med olika munnar är! Det måste jag beställa direkt de förhöjer partystämningen rejält! Hehe...

Jag stannar kvar i köket o förbereder efterrätten Gino hehe Absolut!!! Gå ut o bada ni! ;)

Micke o Camilla fixade fantastiskt goda löjromstoaster 
Varsågoda!
Hur gott mår vi inte nu! 
Mums min favorit förrätt ever!
Sen var det min o R:s tur med varmrätten! 
Helstekt oxfilé o stektermometerna på plats!
Camilla med några skruv! Nån som har en lös? Jo vi (R, Micke, Patrik) fixar o skruvar  o sätter upp saker som fattas! Hehe
R i köket! What? Vi fick dock bakläxa på den köpta bean så Marie slog ihop en egen.
Jag hade iallafall gjort egen rödvinsky även om hälften åkt ut i påsen i bilen så Micke var med piffade lite med den också!
Helt plötsligt stod alla i köket! Hihi
Jag gjorde mina potatisbakelser med smördeg o västerbotten ost.
OBS använd inte folie när ni gör dessa!!
Vi hade inget bakplåtspapper tyvärr! ;)
Men vad gör väl det i glada vänners lag med bra musik i bakgrunden o lite bubbel i glaset  hihi
Mickes tallrik!
Självutlösare på kameran!
En supertrevlig middag med så mycket surr, skratt o samtal!
;:)
Snart tolvslaget o jag är ute i en minut innan jag skyndar mig in till vovvarna o ligger instängd med dom i sovrummet!

 Så RÄDDA de är när det är nyårssmällare!

Alla utom Bonnie hon fattar inte varför Elsa o Bonnie hyperventilerar o ligger o flåsar o skakar helt plötsligt <3
Jag låg alltså inne i sovrummet här medan alla fyrverkerier sprängdes i luften!
Camilla körde med tomtebloss! Gick lika bra det!

Tänk om alla kunde tänka på våra stackars djur o köra tomtebloss istället!?!

Hundarna vågade sig ut till sist men jag tror inte Elsa var ut o kissade på 15 timmar hon hittade Maries knä o stannade där resten av natten hihi

Min sötfis! Lilla Gremlins till Chihuahua vi har!
Marie saknade sin katt så hon var nöjd att få en hund i knät istället hihi
Efter efterrätten spelade vi "Hej Knekt! med de här näskorten!
Har ni spelat det?
Hur kul kan man ha! Hihi jösses!
Måste införskaffa såna här alltså!
Två "major" som intagit soffan efter att ha varit livrädda för alla fyrverkerier!

Tack för en grym nyårsafton kära vänner!

Nyårdagen åkte våra vänner hemöver då de skulle jobba på måndagen
Istället kom våra barn Bella, Claes o Josefin hit!
Sååå  mysigt!
Vi åt pizza, tradition på Nyårsdagen o spelade kort <3
Tittade på tv o bara myste! Agnethas nyårskarameller, fotboll, Mamma Mia o serier <3
Dan efter Nyårsdagen åkte Bella, o Josefin utför med skidor, Claes  snowboard i backarna medan jag o R åkte o fyllde på kylskåpet o tog en sväng till köpcentrat vid Lindvallen. Fy sjutton vad folk det var där jämfört med Stöten?!  Blev trött bara jag såg allt folk överallt ( mycket skönare i Stöten måste jag säga! Men men smaken är ju olika!?
Här blir man lugn
Vi  kom tillbaka till stugan vid 16:00 tiden allihopa o såklart ingen fjällsemester utan våfflor!
Ingen av ungdomarna ville vara med på bild! Man är inte fixad när man är i fjällen o det är ju det som är så skönt! Man bara är! Andas! Umgås! Myser! Äter gott! Sover länge! Skrattar!
<3

De hade en fantastisk dag i backen, så fint minus 8 o vindstilla! Lite kallt om nosen men det var det värt!
Himlen var fantastisk på kvällen så vi hoppade i bubbelpoolen som visade 40 gr här har bara Bella kommit i än!;)
Kolla in himlen!
<3
Helt magisk!
Bonnie har perfekt fönsterhöjd för att ha koll på oss här ute! Sötis! <3
Claes o Josefin var lite senare i så den fina himlen hann försvinna men fränt att man ser den upplysta backen med kvällsåkare!
Efter bad o bastu hade Bella beställt köttfärssås o spagetti till middag.
VI spelade plump efter middagen! Så mysigt att spela spel o bara umgås med dessa underbara!

Vi stannade en kväll till o då åt vi min kycklingcurry med avokado o cashewnötter.

Jag vann kvällens plump! Hehe hade börjat förstå vad det gick ut på då! Hihi

Wilma hittade det gosigaste stället i soffan!
Brasan är tänd!
Att bara umgås! <3
Morgonbrasa, kaffe o Nyhetsmorgon!

Vi sov ut! Bella, Claes o Josefin satt uppe länge o surrade så det dröjde innan de vaknade!
Nu går det att hyra vår stuga!

Vinterstigen 9 o det kommer finnas på Facebook för den som är intresserad!

Det finns 16 bäddar! 5 duschar fördelat på tre badrum
Från noll snö till att hela himlen kom ner när vi skulle åka hem i onsdags!
Claes tog ett dopp innan hemfärd!
Längtar redan tillbaka <3

Helt nybyggd äkta timmerstuga så genuint känner jag!
Tog några bilder från övervåningen också!

Två av 16 bäddplatser!
Bastum har utnyttjats varje dag!
Hej då Stöten för den här gången!

Som sagt är ni intresserade av att hyra så finns vi på FB som Vinterstigen 9.

Kram o hoppas ni haft en underbar Nyår! 

Tack alla ni som förgyllde den här resan!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar