Petra Nyman Art & Design

söndag 10 november 2013

New York allt är så stort o så mycket! New York del 7!

Idag hade vi lite trötta ungdomar med all rätt! Har man fyllt 20 så
ska det kännas! Det tar verkligen aldrig slut på alla upplevelser här i USA! ;)
Vi strosade lite på stan!
Idag var det kallt ute!
Vädret växlar verkligen från soliga sommardagar till kalla höstdagar här!
Jag var tvungen att köpa en mössa på 21 forever, på Times Square!
Son o mor! <3
Ja vi står på samma trappsteg!
Det är lika bra att inse att han har växt om mig för längesedan!
Jag har haft väldig användning av min nya kappa som jag shoppade här!
Bra köp!
 
Vi tog en frukost på en mysigt frukostställe runt hörnet där vi bodde!
Men vad är det med detta land! Allt är för stort o bara för mycket! Haha
Vad tror ni om Lingongrova skulle servera den har sizen?!?
Lite smått pimpad!
Å då ska ni veta att vi fick en hel korg med olika bröd!
Jösses! Dock ej Bagel så hit gick vi inte fler gånger! ;)
Hade man inte haft den "cravingen" på Bagel på mornarna så hade jag lätt gått
hit fler gånger! Det var det absolut mysigaste frukosthaket!
 
 
Mycket mysig frukostrestaurang o ekologiskt med väldigt stora brön! Hihi
 
 När vi kom till Times Square där vi åt frukost de första mornarna
när vi bodde på Marriott! Hade de pyntat om från Halloween till
Julpynt! Inte dåligt heller! Oj oj!
 Restaurang Junior som låg mittemot Marriott på Times Square!
 Vi gapade stort när de kom in med "lite Snacks" eftersom vi skulle äta middag tidigt på tisdag
kvällen redan kl 18:00 (fick sista bordet) ville vi inte ha för mycket, bara lite snacks att tugga på!
Ja! Jippi jag lyckades boka ett nytt bord istället för det som vi av misstag
blev av med på den häftigaste av restauranger!
Därför ville vi inte äta för mycket på dagen! Haha! What?!?
Vad är det med Amerikanare?!?
Sen står det hur många kalorier maträtterna innehåller i menyerna!
?!?
Eller varför inte ett par jeans!
Vilken storlek?!?
 
Herre min gud!
 
Allt är tooooo much! Hihi!
 
Kram fina!
 
fortsättning följer!..... I nästa blogginlägg!
 
<3
 
/Petra


4 kommentarer:

  1. Men jisses brödskivan är ju större än dig vännen.....ja i USA vet de inte vad ordet lagom står för. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha! Ja vet! Det är inte klokt! ;) Ha en mysig dag! Kram Petra

      Radera
  2. Det är ju det som är alldeles underbart med landet, att inget är lagom.
    Just live it.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man får höja på ögonbrynen både en o två gånger! Hihi Kram o ha en härlig Lill-lördag! /Petra

      Radera