Petra Nyman Art & Design

söndag 11 november 2018

Till min älskade dotter Isabella 25 år! LOVE YOU!

För en vecka sen idag fyllde du 25 år.

Nu kommer ett långt inlägg till dig min älskade dotter

<3

Lika vacker inside n out
<3

 Bella åsso mä som hon alltid sa när hon var liten, gullunge <3

Här var vi i Marbella o hälsade på farmor som jobbade
ett år på rygginstitutet <3 Claes var 6 månader.

Man växer ur knät men aldrig ur hjärtat <3
 Hittade en bild på Bella o gammelmorfar så saknad han är <3

Tre år av galet hårt slit på balettakademien har gjort dig till den du är idag,
 att aldrig vara rädd för att jobba hårt o ta i.
Det bevisar du dagligen på Hoss Agency


En återkommande bild så fin på Bella o sin far <3


Vi sjöng finsång ?!, firade dig med paket, fin frukost på sängen med hjärta 
, ljus som vi gjort sen du var ett år <3

Älskar traditioner.

Så glad att du var hemma denna dag.

GRATTIS min älskade dotter på 25-års dagen.

Tänk så glad jag är att jag fick dig till min dotter <3

Lika vacker inside n out med ett hjärta är av guld.

Du är en fantastisk vän. Hatar verkligen alla orättvisor här i världen.

Du har fötterna på jorden o du jobbar stenhårt för det du tror på.

Jag är otroligt imponerad av dig, du är en sann förebild.

Tänk så mycket du fixat i ditt liv.

Världens bästa storasyster  o lillasyster till Claes o Julia

<3

Du var alltid så nöjd med livet som barn tror aldrig du klagade över
någonting vad jag kan minnas.

Klänning var din grej!

Trodde verkligen ettag att du aldrig skulle bära annat än klänning i ditt liv<3

Tänk när du så gärna ville ha en hund när du var 11 år, du
gick ut med en "låtsashund" i ett halvår för att visa oss att
du kunde ta ansvar, kommer aldrig glömma när vi kom hem
med Wilma som överraskning o du grät lyckotårar på riktigt <3

Så glad att vi har det på videofilm <3

Här är du i ditt älskade New York syns att du
trivs där <3




När jag sa att jag tyckte du skulle börja dansa när du gick

på högstadiet (alltid varit min dröm sen ungdom att bli dansare)
 jag sa att ge det 10 gånger innan du bestämmer dig.)


Jo du 10 gånger blev många år av både glädje, skratt, blod o tårar.

Precis som Fame fast på riktigt.


Du kom in med dansinrikting på Sundstagymnasiet.

Du kom nog inte in pga din danskunskap just då utan mer på 
dina bra betyg du gick ut ur med i nian?

Du blev ganska snart med i Widelius Dancecompany.
Du fick sommarjobb o dansade på soltorget.
Dans, dans, dans i hela ditt liv
När du gick ur gymnasiet kom du in på Lunnevad  i Linköping 
efter ett antal auditions  .....där du dansade ditt första år på heltid. 

Jag trodde nog att du skulle tröttna men icke. Du ville dansa i New York
så sagt o gjort hade du helt plötsligt flyttat till New York ett år för
att dansa på Broadway Dance Center. Där växte du mycket som
människa o du fick lära dig massor även utanför danssalen.

När du kom hem efter ett år helt förälskad i New York sökte du
till Balettakademien i Stockholm.

Det var flera audition du kom in tror det var 
24 platser av ca 400 sökande.på reservplats en vecka innan utbildningen började. 
Då hade du tänkt att dansa ett år till i NY så de flygbiljetterna 
var det bara att spola ner i toaletten ;)

Du hade sådan tur så du kunde hyra en lägenhet 5 min från BA
det var nog tur det för sen följde en 3-årig kamp. Tror inte det kan 
finnas någon hårdare skola att gå på. Varje år riskerade man att åka ut o jag
vet inte om ni var typ 14 st kvar när utbildningen var klar efter tre år?


Jag o mormor var med o tittade på en dag på balettakademien o vi var i chock
på riktigt hur intensiv en dag var där! Inte en minut som gick till
spillo på en hel dag. Sen är det en ny dag, en ny vecka,
en ny månad o ett nytt år?
 FATTAR fortfarande inte hur ni fixade detta tempo, i så många år!?

Du fixade det också! Helt galet vilken prestation Bella"

Det var en lycklig Bella när vi såg er slutproduktion, en dansuppvisning
vi sällan skådat!
WOW finns inga andra ord för den var helt  amazing.

 Du blev professionell dansare o ville  pröva vingarna. Du hade flera
barndansgrupper för att klara ekonomin men fick även göra en massa roliga dansjobb.

Finns inga mål som är för stora eller för små.

Du hade satt upp mål "drömmar" i livet.

Många har redan blivit uppfyllda.

En liten återblick vad dina drömmar var för x antal år sedan
innan du började på BA.

Du hade bara skrivit upp dom i din mobil.
- Mamma jag hittade det här när jag rensade bilderna i min mobil o nu
är allt uppnått utan att jag ens tänkt på det <3

Det där med att njuta av stunden och i nuet är något vi alla måste jobba med förmodligen
helt plötsligt händer det som man drömt om utan att man minst anar det.
<3
Komma in på Balettakakemien
Få Dansjobb
Dansa i en Arena
Vara med i musikvideo
Dansa bakom en artist
Bo i Stockholm
Vara i New York varje år
Åka på turné

CHECK!

Drömmar jag tror du delar med många tjejer i unga år.
Känner igen mig i många drömmar men mina har inte uppfyllts ännu hihi

Allt detta är redan uppnått o något du drömde om som yngre flicka.

Nu har du säkert satt upp nya mål i livet <3 


Du jobbade hårt med ditt visum för att kunna jobba o bo i New York ettag
 men mitt i allt halkade du in på ett nytt bananskal här i livet.

Så är livet o det är det som gör det så spännande.

Du hade jobbat som dansare på några  event åt Hoss Agency ett event bolag
som drivs av två driftiga unga kvinnor. 
De sökte medarbetare o du fick jobb så dansen
hjälpte dig dit kan man säga. 

Nu jobbar ni stenhårt för att
göra de mest perfekta eventen, ni jobbar mer än stenhårt 
nästan lite för hårt kan jag tycka ibland. 
Bara några exempel ni jobbar med Molly Sandén, Bianca Ingrosso, 
Miriam Bryant, Kenza, mm mm

Läs här METRO MODE HÄR!
Härligt reportage o girlpower
Gör ni det här bra kommer ni förmodligen kunna gå hur långt som helst

Kul att läsa om Hoss Agency o tjejerna här i Metro Mode så förstår man vilken 
resa de är på väg att göra. Man lär sig av allt men gör här i livet o vet aldrig
vart det bär av härnäst? När man halkar in på nya bananskal...


Dessutom fick du danslärarjobb på din gamla
skola balettakademien så där har du även 4 dansgrupper i veckan för
tjejer som säkert drömmer om att bli dansare precis som du.

Du drömde inte bara utan du blev professionell dansare.

Ett hårt arbete som man inte tänker på när man ser dansare underhålla 

hur många timmar de lagt på detta. Oerhört många timmar.
<3
Kul för dig att kunna ge unga tjejer en härlig dansupplevelse med bara feelgoodkänsla.

Du är otroligt social, omtänksam, men även fått skinn på näsan vilket jag är
otroligt glad över som mamma. Du kommer alltid klara dig i livet <3

Du sprider glädje, är rolig, man trivs i ditt sällskap helt enkelt.
Alla jag möter som träffat dig säger 

-Vilken fin, vacker, trevlig dotter
ni har. Ja, jag är oerhört stolt över dig Bella.

Pappa Robert brukar alltid säga Petra tänk att vi fått så fina
barn utan att vi egentligen uppfostrat dom.
Ni har liksom bara hängt med o det gick ju bra det också;)


Vi ringer, sms:sar håller kontakten nästan varje dag o det är
helt otvingat bara för att vi vill. Precis som jag o min mammas relation är.

Tror vi båda vill ringa varandra först när det hänt något bra eller 
mindre bra i livet.

Bella ditt liv har bara börjat än <3

Jag känner mig trygg med att du är en självständig kvinna med 
massor av girlpower 

Du har växt upp till en stark kvinna även om du är
min lilla prinsessa som sprider allt omkring dig 
när du kommer hem <3

Den här bilden togs innan Pridefestivalen i Stockholm
Året därpå gick du inte i paraden utan var en av dansarna  bla
till sommarplågan Jag trodde änglarna fanns med Kamferdrops
Du berättade när vi satt på altanen i Nerja  att du fått ett dansjobb 
med en artist o låt du inte hade riktig koll på.  JO jag hade full koll, 
årets mest spelade låt på radion ;D

Nej du har aldrig varit "starstrucked" du har alltid båda fötterna på jorden
helt klart! En mycket bra egenskap.

Äkta glädje, här firar vi din 20-års dag i NYC.
En dag som sent kommer glömmas av samtliga barn kan jag tro?! <3

Älskar den här bilden av er tre syskon!

Jag kan inte sluta le <3
Tre syskon som jag hoppas kommer ha lika stor glädje till livet o stötta varandra
in life now and forever.

LOVE YOU!
<3


Glöm aldrig att ha ett mjukt hjärta o tro på dig själv


<3

Jag älskar dig till månen o tillbaka 

Du är vacker, vacker inside n out!

All lycka i framtiden <3

Mamma



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar