Petra Nyman Art & Design

torsdag 16 november 2017

Ett livstecken från Mauritius! Min Mac Book äntligen igång igen!



Den känslan när man äntligen kommer fram till hotellet i Söndags vid lunchtid  o
 man möts av en fuktig, varm luft,  28 gr o vinden som smeker huden o vi får 
den kallaste ölen jag druckit i mitt liv hihi då kändes det som vi hamnat i  paradiset! ;)

Jag var ju helt inställd på 20 grader o regn blev ju grymt positivt överraskad!!

Kritvit sand! Bara det!

Vi reser med Micke o Helena som varit R:s kollega de sista fem åren.
Här har vi varit på resande fot i ett dygn.

När vi kom fram till Mauritius var Mickes golfbag borttappad i Amsterdam som tydligen hamnat i Marocko istället för här. (fortfarande inte kommit)

Vi fick inte rummen förrän vid 14:00 tiden.

Så vi passade på att äta en lunch under tiden.

Den här vinkylaren kan jag tänka mig att ta med mig hem?!
Jag tog en fish and chips så frasig o god. Riktigt hög standard på både mat o dryck här.
Jag är ju annars ingen big fan av All Inclucive.




Vid två tiden fick vi vårt rum, (en dj som spelar loungemusik i receptionen fast väldigt tyst o  behagligt)
Vi var så trötta så vi var tvungen att ta en liten powernap när vi äntligen fick komma in på rummet.


Vår utsikt från vår altan, syns inte riktigt på den här bilden men stranden o havet ligger 20 meter  rakt ner.


Så här såg det ut i Amsterdam där vi mellanlandade 15 timmar tidigare ;)

Julen är på antågande! Är det så mycket snö i Sverige som alla skriver?!

Jag har precis fått igång min dator som har varit "stendöd"! Har googlat en massa kommando hur jag ska få igång min Mac Book o nu idag fick jag äntligen igång den igen!

Jag tror jag ska sadla om o bli supporter åt Apple! Hehe.....

Fast jag har faktiskt jobbat som datasupporter tidigare;)

Lyckan är iallafall total nu igen! Trots en regnskur! ;) Kommer komma många blogginlägg frampå!

<3

Kram på er!

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar