Petra Nyman Art & Design

onsdag 4 oktober 2017

Malaga igen! Vilka underbara dagar!

Sista kvällen åkte vi tillbaka till Malaga efter två dygn i Nerja o sov en natt till där eftersom vårt hus var uthyrt.
Den här gången bodde vi på ett annat fint hotell som hette Vincci nånting HÄR!
Ett design hotell som låg mitt i smeten med gångavstånd till gamla stan.



Det var varmt o soligt så vi tyckte det kunde vara skönt att hänga en stund på hotellets rooftop med pool.

Ingen direkt stor pool o ingen solsäng ledig så det blev ett kortvarigt besök;)
Det var kul så länge det vara haha
Det var en konstnär som ställde ut tavlor på hotellet med olika trådar typ, den här kostade 30 000:-
Istället gick vi ner till baren där det ingick en välkomstdrink som hotellet bjöd på
Det blev ett kallt gott glas vitt vin
Innan vi gjorde oss i ordning på hotellrummet för att sedan gå ut o göra Malaga en kväll till;)
Massor av folk som var ute;)
Vi fick bord på ett jättetrevligt ställe med supergod mat! (han i rött var ett trevligt Holländskt par som vi började prata med så småningom)
Stället hette något med Oliv typ?! Hihi
Det var fullsatt så vi fick vänta en kvart på bordet men det var det värt.
Vi körde Chateau Briand igen;)
Såååå gott!
Delade på en flaska rött o bara njöt av livet <3

Där uppe på balkongen kunde man också ha suttit det  såg mysigt ut <3

Nej detta är inte R! Haha...

Bordet på andra sidan om oss satt ett franskt killgäng som hade väldigt trevligt med mycket skratt,  surr o drinkar.

När de bad servitrisen att ta en bild på dom o de flyttade ihop sig så alla åtta skulle få plats på bilden kunde jag inte hålla mig utan bakom deras rygg sträckte jag upp båda mina armar o gjorde V-tecknet Trodde nog inte en kvinna som var på date skulle bete sig så hahah.

När de fick se bilden bröt de ut i skratt o applåderade hejdlöst.  Servitrisen hade också så himla kul så hon höll på att bryta ihop av skratt hon också:)

Så helt plötsligt ville han ta en selfie på oss med sin kamera.

När vi fortsätter vår middagsdate jag o R ploppar den här bilden upp i min telefon. Då hade de sökt upp min telefons Airdrop som jag tydligen hade påslagen tror ni det blev jubel vid killbordet igen när jag tackade för bilden hihi

Jösses vilken kul kväll vi hade IGEN! 

Mätta o belåtna strosade vi genom stan tillbaka till hotellet

Tyckte Lise S klänning skulle passa in i skyltfönstret hihi
Sovmorgon, långfrukost o sen packa ihop väskorna för att ta en taxi sig till flygplatsen.

Försöker upptäcka konsten i de här trådarna ännu en gång hihi?!


Shit R har bitit av en tand:(


Väntar på att checka ut!

Raffig dress killen hade! ;)))


Ja som ni förstår om ni länt mina två tidigare inlägg också så har vi haft helt fantastiska dagar!

Vi träffade dessutom R:s kollega med fru på flygplasten så vi käkade middag på O``learys 

Norwegian = planet förenat nästan två timmar!

Men vi hade ju trevligt sällskap så det gick ingen nöd på oss, vi var hemma i vårt hus vid 24:00 tiden.


Åh gjorde en kantarelltoast på surdegsbröd med parmesanost o persilja häromdan.
Hur gott som helst!

Serverade brända hasselbakspotatisar o lövbiff till också! ;))))

Pimpat med lite höstlöv här hemma

Och äntligen har kuddfodralen kommit! Så nu finns de att köpa för 350:- st om du är sugen på lite höst i soffan! ;) HÄR!

Har redan sålt flera stycken så kul!


Hoppade in o vikade på spinning idag på lunchen så skönt o nästan fullsatt.
Imorgon kör jag Tabata på lunchen o på fredag spinning. Skönt att vara igång igen.

Det är det bästa med hösten att klasserna är fulla av träningssugna deltagare hihi

Imorse innan spinningen var jag o R till IKEA så lugnt o skönt att vara där vid 10:00 tiden nästan tomt på folk!

Nej nu ska jag sätta fart!



Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar