Petra Nyman Art & Design

tisdag 25 juli 2017

Framme i Nerja!

Den känslan när man är framme o sätter nyckeln i dörren till vårt underbara Casa Nyman är obeskrivlig.

Vi har inte varit här sedan förra sommaren!  Skandal hihi, men det har varit mycket annat kul under året med bla två bröllop i Frankrike, o en hel del andra resor.

Vi köpte stället för 8 år sedan o vi trivs bara bättre o bättre för varje gång vi är här. Känns verkligen som ett andra hem.


Vi kom fram runt 20:00 o det är spansk kvällsvärme.


Självklart hade vi bokat bord på vår favoritrestaurang Bruxells Nerja de Nerja så vi kastade bara in resväskorna i huset (Bella hann även ta ett dopp i poolen)

<3
Bella tog deras underbara salmon tagliatelle
Jag åt en grym oxfilé med three pepper sås som det var sting i så grymt god!
Claes o R tog den klassiska pepparsteken, wow vilket kött!
Vi har nog ätit över 50 st  o har aldrig blivit besvikna.
Mysigt att ha båda barnen med 
<3 
Vi somnade mätta o belåtna efter en mycket trevlig kväll på favvohaket.

Jag vaknade före kl åtta o satt länge med kaffet på altanen medan övriga familjen sov innan jag drog på mig joggingskorna 

Jag som har varit förkyld i över två veckor var så sugen på att få svettas.

Springa är ju inte min grej egentligen men i de här små gränderna är det faktiskt helt amazing.
Så mysigt att se Nerja vakna till liv, bra för mig att ta kort så jag kunde ta små pauser också ! ;)

Det känns att man varit dyngförkyld
Svettig blev jag iallafall!
När jag kom hem från min joggingtur hade familjen Fredholm kommit från Malaga, de har varit på semester 10 dagar innan oss o skulle bo hos oss sista  tre dagarna av semestern.

R o Manne åkte o fyllde upp kylskåpet med en massa godsaker.
Så mysigt vi har haft!

Jag har så många bilder så många inlägg framöver.

Varma kramar från Nerja

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar