Petra Nyman Art & Design

lördag 19 januari 2013

Hyr vårt fantastiska hus i Nerja Burriana beach på Costa del Sol! Länk till uthyrning!

 Det är så kul att så många vill hyra vårt hus i Nerja!

http://www.nerjavacations.co.uk/casa-nyman.html

Många som varit där återkommer gärna igen har vi märkt! :)
Europas bästa klimat!
Nerja ligger 45 min (motorväg) öster om Malaga på Costa del Sol!
Huset har fyra sovrum med dusch o toalett till varje! 5 min till havet!
Det är perfekt om man reser med stor familj eller flera familjer!
Det finns totalt 10 bäddplatser att tillgå!
Det finns bubbelpool! Internet! Livsnödvändiga ting! :)
Nerja är otroligt lugnt o ett riktigt smultronställe
Vi har haft fantastiska veckor här hela året om!
Ljuset, solen o avkopplingen! Det här är stället för återhämtning!
1000-tals små mysiga restauranger som serverar god mat!
Ni hittar länken för att boka vårt hus, se prisuppgifter
och tillgänglighet och mer bilder ;-)
Nedan!

http://www.nerjavacations.co.uk/casa-nyman.html


Strosar på Balcon Europa!
Ett par stränder bakom oss ligger Burriana Beach! Som är vår strand!
 <3
Jag längtar dit! Det är fort fullbokat på högsäsong
 men minst lika fint hela året om!
Man flyger till Malaga!
 Det går att få tag på riktigt bra priser på flygbiljetter om man håller utkik!
Vi är nu 10 svenska familjer inom
kompisgänget som köpt ställe här i Nerja!
Kan ju inte vara en slump?

Vill ni se utsikten från vår Altan klicka
Fler bilder
Jag smygfotar finaste Robert o Bella!

Ett ställe som enligt mig har ALLT!

Nerja är den absoluta pärlan utefter den spanska kusten. Förutom att den här delen av Costa del Sol  har bland Europas absolut bästa klimat så finns det ett antal faktorer som placerar Nerja i topp. Det är en oerhört vacker natur med dramatiska berg vars utlöpare skär ända ner till vattnet. Detta gör att det inte är milslånga opersonliga stränder utan ett antal bukter med skyddade sandstränder på mellan 150-700m.

Kanske är det också därför som Nerja inte ser ut som alltför många exploaterade semesterorter med en lång rad höga hotell och nattklubbar längs stranden. I Nerja härskar vitslammade husväggar, palmer, blomstergrupper och smidesjärn. Stadens centrum ät otroligt trevligt och pittoreskt med små mysiga gator och gränder med bra shopping och mysiga restauranger

Nerja är alltså fortfarande en genuin liten och vacker andalusisk stad och befolkningen är inte reducerad till glassförsäljare utan lever ett riktigt liv, somliga traditionellt som fiskarna på stranden, de små svartklädda tanterna och fruktförsäljarna men lika mycket finns det moderna ungdomar och yrkesmänniskor. Nerja är en riktig pärla.

 Kul att Vagabond gjorde ett reportage om städerna längs
Solkusten så var det ENBART NERJA som fick 5 stjärnor

Jag tackar Per o Elisabeth för att ni fick oss att hitta det här stället!

Läste på Pernilla Wahlgrens blogg som nyss varit i Nerja o firat sin mamma som fyllde 70!
Grattis vackra Christina Schoolin-Wahlgren!
 Att Anders Berglund "dirigent"läste Pernillas blogg i Nerja
och därför nyligen har köpt ett ställe i Nerja han också!
Häftigt med Cyberspace o vilka oanade möjligheter det kan ge!

Glöm inte! Det är alltid SOL i Nerja!

<3 <3<3


/Petra

11 kommentarer:

  1. Jag äger еn moԁеblogg, mеn din är sååå myсket
    bättre! :)

    My web-site :: jeans shopping

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad glad jag blir!:) Då ska jag gå in o kika på den!
      Ha en fin kväll! /Petra

      Radera
  2. Hej!
    Vi har också funderingar på att ev köpa hus i Nerjaområdet.
    Är bara i funderartagen en så länge och kom in på din sida utifrån att jag sökte på "Nerja". Har inte varit där men hört mycket positivt om området. Är en barnfamilj med tre tjejer på 13, 10 och 5.
    Har du några tips på var man skall leta, mäklare etc? Vi tänker i ett första skede åka ner och hyra ett hus för att se om omgivningarna passa oss.
    Alla tips emottages tacksamt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla älskar Nerja som åker dit tror jag?!? Vi blir bara fler o fler svenskar där! En lugn o härlig miljö! Mysigt ställe! Vi hyr ut vårt ställe genom Burriana Properties! Tycker absolut ni ska ta en tur dit! Trevlig tidagkväll! /Petra

      Radera
    2. Rekommenderar spanskafastigheter.se för den som letar hus eller lägenheter till salu i området.

      Radera
  3. Hej jag undrar just om Nerja vart man ska bo vi är en familj med 2 barn ålder 6 och 7, vill gärna bo nära stranden och vad kan man göra där med barnen? Det ser helt underbart ut i Nerja.

    Tack på förhand
    Silvia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Silvia! Nerja är underbart tycker vi! Om du mailar till mig petranymanart@mail.com så ska jag ge dig en längre beskrivning! Kul att du hittade till min Blogg! <3 /Petra

      Radera
  4. Hej Petra,

    Vad härligt att du är Spanien fantast, har du lust och jobba i Spanien? Vi anordnar träningsresor träningresor se www.mallorcasportcamp.se för vidare info. Ha det bäst

    Malte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malte! Oj det låter spännande! Det ska jag kolla in! :)

      Radera
  5. Hej Petra! Hittade hit då vi sökte efter hus i Nerja! Vi älskar Nerja och återvänder varje år. I sommar ska vi ta med oss min syster och bror m fam och behöver därför ett rymligt hus där vi kan bo tillsammans. Vi behöver 11 sängplatser och därför undrar jag om ni har en extra säng eller en luftmadrass (till barn) att tillgå i ert hus? Mvh Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att du hittade till min blogg och vårt hus i Nerja. Det är absolut inga problem att fixa en extrasäng. Den kan ni ställa i det största sovrummet t.ex. Huset har 4 sovrum med egen dusch och toalett till varje. Vi har dessutom en bäddsoffa i vardagsrummet med plats för 2. Om du har fler frågor eller funderingar så kan du maila mig på nymanart@mail.com. Ha det bra :)

      Radera